Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2014. április 9., szerda

Penne gorgonzola mártással, pirított gombával




Nem olyan régen készítettem hasonlót, akkor ropogós pancetta chips színesítette. Most egyszerűen pirított gombával szórtam meg a selymes, ízletes gorgonzola mártással elkevert pennét.
Kiváló hétköznapi fogás, mely extra gyorsan elkészíthető! J

Hozzávalók 2 adaghoz:

10 dkg krémes gorgonzola
2 mogyoróhagyma (salotta) finomra vágva
2 kisebb gerezd fokhagyma finomra vágva
3 dkg vaj
1 dl száraz fehérbor
2 dl habtejszín 30%-os
Himalája só, frissen őrölt bors
1 csokor petrezselyemzöld durvára vágva

8 közepes barna csiperke közepesen vastagra szelve

25 dkg penne
3 liter víz
1 evőkanál só


Az olvasztott vajon megdinszteltem a salottát, majd hozzáadtam a fokhagymát. Felöntöttem a fehérborral és hagytam, hogy egészen besűrűsödjön. Ráöntöttem a tejszínt, majd amikor felforrt hozzáadtam a gorgonzolát darabokra törve. Amikor megolvadt a mártásban sóztam, borsoztam, hozzáadtam a petrezselyemzöldet és egy perc múlva levettem a tűzről. 




Kevés olívaolajon, tűzforró serpenyőben megpirítottam a gombaszeleteket. Lehúztam a tűzről, csak ekkor fűszereztem csipet sóval és frissen őrölt borssal. Melegen tartottam tálalásig.


Közben kifőztem a pennét, és éppen csak lecsorgatva hozzáadtam a mártáshoz.

Tálaláskor megszórtam a tésztát a pirított gombaszeletekkel és petrezselyemrügyekkel.
Óriási sikere volt! J 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails