Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2015. január 31., szombat

Sajtos és vajas kiflik - croissant helyett





Tartoztam még ezzel a recepttel. Még novemberben sültek, azóta nem érkeztem rá, hogy megszerkesszem a bejegyzést róla.
A célom az volt, hogy valami croissanthoz hasonló kiflit süssek, amit a croissanttól lényegesen egyszerűbb elkészíteni. Ez olyan.
A látvány magáért beszél, de a fogyasztásának élménye még a látványát is felülmúlja … J

8 nagyobb kiflihez:

40 dkg süteményliszt (vagy rétesliszt, vagy finomliszt)
10 dkg görög joghurt
1 dl tej
3 dkg vaj
2 dkg élesztő
1 tojássárgája
10 g só
40 g barna nádcukor

12 dkg kenhető hőmérsékletű vaj
12 dkg finomra reszelt füstölt sajt a hajtogatáshoz (csak a fele mennyiségbe került sajt)
10 dkg gouda sajt a szóráshoz (a fele mennyiségre került sajt)
1 tojássárgája a kenéshez 1 evőkanál tejjel és egy csipet sóval elkeverve

Langyos tejben csipet cukorral megfuttattam az élesztőt, majd a többi alapanyaggal együtt összeállítottam a tésztát. 10 perc múlva megdagasztottam, majd lefedve 45 percen át hagytam kelni.
8 részre osztottam a tésztát, kis cipókat formáztam belőle, majd 10 perc múlva nagyon vékonyra, köralakra kinyújtottam egyesével.
Az első lapot megkentem 2 dkg vajjal és megszórtam 4 dkg füstölt sajttal és befedtem egy másik lappal. Megkentem újfent vajjal, megszórtam sajttal, befedtem. Ismét ugyanígy jártam el, majd befedtem a 4. lappal.

Vékonyra kinyújtottam és betettem a hűtőbe 30 percre. Addig ugyanígy jártam el a másik 4 lappal, csak ezeket nem szórtam meg füstölt sajttal. Ezt is betettem 30 percre a hűtőbe.



Kivettem az első adag tésztát és nyújtottam még rajta egy kicsit, majd 4 részre vágtam és feltekertem.

Ezt a tésztát formázás előtt és formázás után is vissza lehet tenni a hűtőbe és másnap felhasználni, kisütni. Formázva fagyasztható is! J

Sütőpapírral bélelt tepsire rendeztem a kifliket, majd bekapcsoltam a sütőt és 170 C fokra bemelegítettem. Megkentem a tojássárgájával (1 evőkanál tej, csipet só) és megszórtam sajttal. Amikor felforrósodott betoltam a kifliket és 16 percig sütöttem. Sütőtől függ a sütési idő, lehet hosszabb is.





Közben megformáztam a sima vajas kifliket is, amikor a sajtosak megsültek, akkor kisütöttem őket.




Alig vártam, hogy langyosra hűljenek, hogy megkóstolhassam. Isteniek lettek! J

Házi kacsamájpástétommal tálaltam:






2 megjegyzés:

Related Posts with Thumbnails