Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2012. február 6., hétfő

BBQ szósz II. – egyik jobb, mint a másik





Nem is tudom, honnan jött ez a barbecue őrület nálunk – télidőben – minden esetre, már a második fordulónál járunk.
Persze mind szeretjük, de a kisfiamnak lett a fajitas, a különböző ízesítésű ropogós csirkeszárny és Kentucky csirkevariációk után a BBQ a kedvence. Amíg nem vált, addig serényen készülnek a BBQ ételek a kezem alatt.
Az első eresztés BBQ szószt kifejezetten hagymásra és fűszeresre készítettem. Nagyszerű pizzákat és húsételeket mutattam már be - az elmúlt hetekben - vele:

Csirkés BBQ pizza lepény – kukoricával, szalonnával


Csirkés BBQ sajttal töltött szélű – cheesy bites – pizza


„Bogyós” sajttal töltött szélű pizza – BBQ szósszal, dupla szalonnával és más finomságokkal


BBQ oldalas


BBQ csirkeszárnyak


BBQ csirkeszárnyak másképp – a legfinomabb



A fenti ételekkel éppen egy adag BBQ szósz kopott el.

Most egy „simább” változatot raktam össze, mondhatom, hogy nagyszerű lett! Tapasztalatból beszélek, ugyanis már egy újabb étellel fel is avattam, de erről legközelebb mesélek.

Hozzávalók:

8 evőkanál sűrített paradicsom ~ 15 dkg
6 evőkanál fehér borecet
4 evőkanál víz
1 evőkanál fokhagyma granulátum
4 evőkanál vaj (6 dkg)
4 evőkanál mustár
4 evőkanál méz
4 evőkanál natúr baracklekvár (100%-os, cukrozatlan)
2 evőkanál Worchestershire szósz
4 evőkanál füstös fűszerpaprika (én spanyolt használtam, Pimentón de la Vera)
4 teáskanál oregánó
¼ teáskanál őrölt szegfűszeg
2 teáskanál (füstös) só
1 teáskanál 5 bors keverék
1 teáskanál cayenne bors

Ezt a szószt még egyszerűebben készítettem el, hiszen nem használtam friss hagymaféléket hozzá.
 Mindent beleraktam egy mártásos lábasba és közepes tűzön felmelegítettem. Folyamatos kevergetés közepette 15-20 percig főztem, amíg besűrűsödött és összeértek benne az ízek.







Még nem fogytam ki a lehetőségekből, úgyhogy a BBQ imádók nyugodtan kövessenek! 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails