Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2012. január 16., hétfő

Házi KFC menü: Kentucky fűszeres csirkedarabok kukoricapehely bundában, mézes-mustáros káposztasaláta, vajas kukorica, steakburgonya







Ha valaki körülnéz az oldalon, akkor láthatja, nálam aztán széles az ételkínálat. Nagymamáim csodálatosan főztek, de, ha őszintén visszagondolok, akkor mindig ugyanaz a 30-50 étel jut az eszembe, melyet tökéletesen és hihetetlen rutinnal készítettek el, időről, időre.

Gyakran okoz fejtörést, hogy mit készítsek másnap vagy a jövő héten, hiszen az én rutinom és választékom nem is több tucat, hanem több száz ételre terjed ki.
A falusi alapanyagokból készült és hagyományos ételek mindig jelen vannak a konyhámban. Különösen télen és bográcsszezonban, de egész évben.
A könnyű olasz tészták is állandó szereplők télen-nyáron, éppúgy, mint a pizzák. Az olasz húsételek, melyek a családban az én fő kedvenceim, visszatérő vendégek.

Sorolhatnám hosszasan a bőség zavarát, hiszen a spanyol és a Tex-Mex konyha, az ázsiai ételek éppúgy színesítik az itthoni kínálatot, mint a főzelékek és mondjuk például az általam már oly sok verzióban elkészített krumplilevesek. Halat ehetnénk kicsit (sokkal) többet, de az egyszerű, ugyanakkor színes és különleges halételek sem hiányoznak, ha nem is főszereplők sajnos az étkezésünkben.  

Állandó versenyt futok a multi gyorséttermek által kínált népszerű ételekkel, szerintem arcátlanul drágák, valamint vannak fenntartásaim a „titkos” receptek egyes összetevőivel szemben. A KFC-t és a Pizza Hut-ot például kifejezetten kedvelem (egy jó kis rántott csirke és egy jó pizza mértéktartó fogyasztás mellet ártalmas nem lehet). Bár eddig megfejthetetlen számomra, hogy a KFC csirke bundája mitől olyan szép színes, amit még természetes úton nekem nem sikerült elérnem.
Isten ments, hogy most itt kampányoljak pro és kontra, mindenki döntsön ízlése, pénztárcája és egészségének prioritása függvényében ebben a témakörben. Inkább mesélek a szombati ebédünkről, mely egy újabb Kentucky csirke menü volt.

Legutóbb, kifejezetten ínycsiklandó fűszerkeveréket raktam össze, most ezen még csiszoltam egy hangyányit. Most a bundánál újabb kísérletet tettem, hogy nem keverem a corn flakest zsemlemorzsával, majd erről is mesélek. A káposztasalátát részben leegyszerűsítettem. A kukoricát most nem csövesen készítettem el. A tökéletes burgonyachipsem helyett pedig most egy steak burgonyát készítettem, a család belesebb részének, a fiúknak. Nekünk, lányoknak a zöldség köretek is elégségesek voltak.

Hozzávalók 4-6 adaghoz:

60 dkg csirkemell (15-20 csíkra, kisebb szeletre vágva)
10 db csirkeszárny (szárnyhegy nélkül és további két részre vágva)

Kentucky – közepesen csípős - fűszerkeverékhez, a fent megadott húsmennyiséghez:

1 teáskanál őrölt koriander
½ teáskanál fehér bors
½  teáskanál őrölt kömény
1 teáskanál őrölt gyömbér
2 teáskanál csípős fűszerpaprika vagy őrölt chili
1 teáskanál édes fűszerpaprika (lehet füstös)
1 evőkanál finom szemcsés fokhagyma granulátum
½ teáskanál cayenne bors
1 teáskanál kurkuma
1-1 teáskanál őrölt kakukkfű, rozmaring, majoránna, tárkony (a tárkonyból és rozmaringból lehet kevesebbet is használni, ha valaki erőteljesnek tartja)

Kentucky bundához:

25 dkg kukoricapehely-corn flakes (a fele morzsává, a másik fele szilánkosra őrölve)
3 tojás és 2 tojásfehérje (a két tojásfehérje a mézes-mustáros szósz alapjául szolgáló majonézbe került)
4-5 evőkanál liszt

A fűszerkeverékkel megszórtam a húsdarabokat, ez a fűszermennyiség éppen ennyi húst fűszerez be úgy, ahogyan azt kell.
A csirkemellet érdemes kisebb darabokra, csíkokra, szeletekre vágni, hogy minél több fűszer és bunda kerülhessen rá, úgy lesz igazán finom.
A fűszerezett húsokat lefedve betettem 2 órahosszára a hűtőbe, akár ennyi idő is elégséges, hogy ez a nagyszerű, száraz fűszerpác csontig hatoljon bele. Akár egy éjszakán át is pácolhatjuk benne. Sót ne tegyünk rá semmiképpen.

Kivettem a hűtőből, megsóztam minden oldalán, majd liszt, enyhén sós felvert tojás és a kétféle szemcséjű corn flakes morzsa keverékével paníroztam. A corn flakes morzsában éppen csak meghengergettem, nem kell túlzásba esni, nehogy a bunda végül páncél legyen. Fél órán át szerencsés tálcán pihentetni úgy, hogy ne érjenek össze a panírozott húsdarabok.
190 C fokra előmelegített bő, forró olajban kis adagokban sütöttem ropogósra. 











5 dl mézes-mustáros szószhoz:

3 dl házi majonéz (2 tojássárgája, 1-1 teáskanál fehérborecet és mustár, csipet só és fehér bors, 2,5 dl napraforgóolaj, végül 1 evőkanál friss citromlé)
2 dl tejföl
2 evőkanál méz
4 evőkanál mustár (dijoni vagy magyar, vagy vegyesen)
2 evőkanál friss citromlé

Elkészítettem a majonézt, majd elkevertem az összes többi hozzávalóval. Utána hűtőben behűtöttem. 







 „Világos”, mézes-mustáros káposztasalátához:

1 kisebb fej fehér káposzta a torzsája nélkül finomra gyalulva, végeredményében 80 dkg
1 közepes fej lilahagyma (vagy mogyoróhagyma) egészen finomra vágva
4 dl mézes-mustáros szósz
2 evőkanál fehérborecet
2 evőkanál nádcukor
2 evőkanál mogyoró vagy napraforgó olaj

A borecetet, nádcukrot, olajat keverőtálban habverővel alaposan elkevertem. Majd a finomra vágott lilahagymával is alaposan elkevertem. Úgy jó, ha a kis hagymakockák is rétegeikre esnek, hogy mindenhol ott legyen majd a salátában egy csöppnyi édes, lilahagyma íz, de ne uralkodjon el benne.
Hozzáadtam a mézes-mustáros szószt, elkevertem, majd a káposztával is alaposan levegyítettem. Minimum két óra szükséges – lefedve, hűtőben - , hogy összeálljon a saláta is és az ízek is.








Steakburgonyához:

3-4 db, egyenként 30-40 dkg-os Agria krumpli nagyobb hasábokra vágva

2 evőkanál olívaolaj
1 teáskanál morzsolt kakukkfű
1 teáskanál füstös spanyol fűszerpaprika (természetesen magyar fűszerpaprikával kiváltható)
2 teáskanál só

Alaposan elkevertem az olívaolajjal a fűszereket. A krumpli hasábokat tepsibe rendeztem majd szilikon ecsettel megkentem az olajos keverékkel. 200 C fokos sütőben 50 perc alatt belül puhára, kívül ropogósra sütöttem.

Érdemes vadászni Agria fajtájú krumplira a piacon. 80-90 Ft kilója és az egyik legnagyszerűbb krumplifajta mind ízét, mind állagát, mind felhasználhatóságát tekintve. Nagyszerű beszerzési forrásom van a piacon, úgyhogy szerencsés vagyok.








Vajas kukoricához:

2 doboz csemegekukorica lecsöpögtetve
4 dkg vaj
½ teáskanál só

A vajon addig pároltam a kukoricát magas hőfokon, amíg elpárolgott alóla minden leve. Közben szorgosan kevergettem. 



Úgy időzítettem, hogy a krumpli, a kukorica és a frissen sült csirkedarabok egyszerre készüljenek el. Azonnal, forrón tálaltam. Osztatlan volt a siker.



14 megjegyzés:

  1. A fűszerkeveréked nagyon tetszik, annyira jó, hogy ilyen részletesen leírod és fotózod az ételeket.:)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon rossz. Borzalmas íze volt. Semmi köze a KFC-hez.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Vedd ki belőle a tárkonyt és rozmaringot, akkor simább ízű lesz a fűszerkeverék. Vannak, akik ezeket a fűszereket, valamint a zsályát kevésbé tolerálják. Sajnálom, ha csalódtál, de ízlések és pofonok ... :)

      Törlés
    2. a tárkony íze a káposztasalátába kell.
      a KFC-s káposztasaláta "titka", hogy a ecet helyett, tárkonyos-ecetet kell használni!

      Törlés
  3. A káposztasalátánál elírtad. Salátát írtál a káposzta helyett.

    VálaszTörlés
  4. Nekem ez így nagyon erős lett! Ennek közepesen kéne csípősnek lennie, de így szinte ehetetlen volt, nem is éreztük rajta a fűszereket, csak az erőset!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem tudom milyen chilit használtál, talán az lehetett túlzottan csípős. Mi már ettől csípősebben esszük, mert azóta a kisfiam már jobban bírja a csípőset, férfiasodik! :)

      Törlés
  5. Nekem jól sikerült! :) Igaz a bunda nem olyan lett, mint vártam...de finom lett. A káposztasaláta meg fenomenális lett. Fogok még csinálni, az tuti. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök neki! Nem mindegy milyen minőségű corn flakes-t használsz, volt már, hogy nekem is túl gyorsan megbarnult, vagy nem volt elég ropogós a bunda. Azóta odafigyelek, hogy nagyon jó minőségű kukorica pelyhet vegyek! :)

      Törlés
  6. Köszönöm a receptet, a húst és a krumplit megcsináltam, mindenkinek ízlett.

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails