Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2014. március 15., szombat

Rablóhús – magyaros pácolt sertéslapockával




Télen, nyáron nagyon szeretem a nyársonsülteket. Télen a sütőben, nyáron, grillen készítem. Mostanában inkább egzotikus nyársak kerültek terítékre:


Karibi csirke kebab szalonnás krumpli nyárssal


 Most egy igazán magyaros rablóhúst raktam össze. Egyszerű húsfélét választottam, sertéslapockát és bepácoltam, hogy ízletes és porhanyós legyen, mire a nyársra kerül.

Magyaros pác:

1 evőkanál édes fűszerpaprika
1 teáskanál csípős fűszerpaprika
1 evőkanál fokhagymapor
1 teáskanál őrölt fekete bors
1 ½  teáskanál finom tengeri só
4-6 evőkanál olaj
½ citrom leve

Ez a pác körülbelül 1 kg kockára vágott sertéslapockához elegendő. Elegendő 30 percig pácolni benne a húst, különben a citrom „megfőzi”. Citrom hozzáadásával gyors pácot tudunk készíteni.

Ezután megfelelő méretre vágtam a többi hozzávalót:

Zöld kaliforniai paprikát (még nincs zöld kápia a piacon) lesikált, héjas agria krumplit, édes hagymát, bacont, csípős paprikás kolbászt.

A pácolt lapocka kockákat, egy-egy koktélparadicsomot és a többi darabolt hozzávalót nyársra húztam és a visszamaradt páccal meglocsoltam.


Forró grill rácson vagy rostélyon a szabadban, 200-220 C fokra előmelegített sütőben 35-40 perc alatt készre sütjük.


Nálam fokhagymás joghurtszósz illik hozzá: 2 dl görög joghurt, 1 nagy zúzott fokhagyma, 1 evőkanál olaj, Himalája só. Egy kicsit érdemes a hűtőben pihentetni tálalás előtt.


Amilyen egyszerű, olyan finom ez a magyaros rablóhús. J



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails