Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2014. október 16., csütörtök

Lágy kőrözött ropogós kenyérlángossal





Beköszöntött az ősz, beköszöntenek az őszi ételek … J
A kőrözött nagyon finom rozskenyérrel vagy valamilyen rusztikus kenyérrel, de én most maradék kenyérlángos tésztából sütöttem hozzá friss, ropogós mini kenyérlángosokat. Összekötöttem a kellemest a hasznossal és mondhatom máskor is sütök maradék tésztából ilyen kis szendvics falatoknak való kenyeret. Még magában is isteni elropogtatni! J

Nem akartam a kőrözöttet túlspilázni, Én mindig brindzából készítem, nem adok hozzá tehéntúrót. Ebből fakadóan inkább selymesítenem kell az ízeket, mint még inkább erősíteni, mert akkor túl tömény lenne. Volt két evőkanál maradék fokhagymás görög joghurtom a hűtőben, ezt hozzáadva az alapkeverékhez egészen könnyű, krémes és nagyon kellemes ízű lett.

Hozzávalók 2-3 adaghoz:

125 g brindza (juhtúró)
75 g puha vaj (most ír vajat használtam)
½ fej enyhén lila édes hagyma (a sima vöröshagyma túl intenzív volna)reszelve, vagy nagyon finomra vágva
1 mokkáskanál frissen őrölt kömény
2 mokkáskanál fűszerpaprika
2 evőkanál fokhagymás görög joghurt, ami egy kis gerezd zúzott fokhagymával és 2 evőkanál tejfellel kiváltható

A kenyérlepény tésztáját így készítettem:



A hűtőből kivettem a maradék tésztát és lisztes deszkán hagytam szoba hőmérsékletre melegedni. Kinyújtottam, kiszúrtam, sütőpapírral bélelt tepsire rendeztem. 


Felmelegítettem a sütőt 240 C fokra. Megkentem egy kis olajjal a mini kenyérlángosokat, hogy még ropogósabbak legyenek és betoltam 10 percre a forró sütőbe.

Pár percig hagytam hűlni, majd még langyosan feltálaltam a kőrözötthöz. Nekem édes paprika illik hozzá leginkább, így egyértelmű volt, hogy a kíséret piros kápia lesz.


Ennyi, nagyon finom volt! J


2 megjegyzés:

  1. Meg fogsz lepődni: a körözötteket is nagyon szeretem :-)
    Persze csak az ételeket :-D
    Különösen örülök a brindzának - nélküle nem az igazi!

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails