Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2011. február 11., péntek

Pirított mandulával, őszibarackkal, brie sajttal töltött csirkemell rántva





A kisfiam névnapjára az egyik kedvenc ételét, töltött csirkemellet készítettem. No, nem egyfélét, hanem mindenkinek a kedvencét. Ez a brie sajtos verziót történetesen a magam kedvére készítettem, természetesen a családom további kedvenceit is bemutatom a következőkben.
Hántolt mandulát pirítottam és durvára vágtam. Anyósom barackbefőttjéből egy felet apró kockákra vágtam, és hasonló méretű brie sajt darabokkal valamint a mandulával összekevertem. Nem ízesítettem tovább, hiszen a gyümölcs, a mandula és a krémes brie tökéletes íz harmóniában van egymással.





A karácsony előtti csirkemell variációim alkalmával egy kedves olvasóm, bloggertársam érdeklődött, hogyan ilyen helyesek a göngyölegeim. Most 4 főre két egész csirkemellet készítettem elő. Ebből 9 db göngyöleget hoztam ki, és egy kisebb szelet mellet csak paníroztam. A mell kis lebenyét én levágom, és a csirkemellet a legvastagabb részétől lefelé majdnem hogy felében kettészelem. Folpack alatt nagyon óvatosan, nagyon vékonyra klopfolom. Ehhez idő és türelem szükséges. Ha a csirkemellet gyorsan és erősen verjük, akkor szétszakad, és nem tudjuk szép vékonyra kinyújtani. Legalábbis nekem ez a tapasztalatom.








Vékony barackszeleteket kínáltam magamnak a finom, franciás töltelékkel göngyölt csirkemellhez. A gyerekek egy klasszikusabb tölteléket rendeltek, a férjem egy kifejezetten magyaros verziót, de ezekről majd sorjában.

Érdemes bepillantani korábbi göngyölt csirkemell variációim közé:




4 megjegyzés:

  1. Ismét megnyertél Magadnak :-)))
    A barack még egy kis "Melba" hangulatot is ad hozzá :-)))

    VálaszTörlés
  2. Hű, de nagyon nagyon finom lehetett!!! Kíváncsian várom a többi variációt is:)

    VálaszTörlés
  3. Mormogi Papa: Gondoltam Rád, amikor e mellett a variáció mellett döntöttem a saját tányéromra! Tudom, hogy rajongsz a sajtokért!...:)
    A gyerekekében is lesz sajt...nem bonyolult a formáció, de nem is mindig az kell, hogy valami finom legyen!..;)

    VálaszTörlés
  4. Mézeskalács: Szerintem is szerezz csirkemellet! :) Bármelyik variációt választod, nem fogsz benne csalódni. A napokban felteszem a mai, további két formációt is, azokra még egy picit várnod kell!...:)))
    Hajrá, és számolj be, kérlek!

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails