Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2011. február 15., kedd

Sült fokhagymakrémleves chorizo chipsszel, ementális pirítóssal




Régen készülök már erre a fokhagymakrémlevesre, már egy ideje összeállt bennem ez a recept. Nem könnyű becsempésznem egy ilyen fogást a családi menübe, ugyanis a férjem nem kedveli azokat az ételeket, melyben intenzív a fokhagyma íze. Éppen ezért meg sem kockáztattam volna a friss fokhagyma alapról indított krémlevest, ezért sült fokhagymát készítettem hozzá, mely édes, illatos, krémes.
Megfejeltem az eljárást azzal, hogy tejben előpároltam a fokhagyma fejeket, ezzel a kedvező íz nem sérül, ugyanakkor a végeredmény édesebb, simább ízt eredményez. A felhasznált fél liter tej sem megy sem kárba, sem pocsékba, hiszen ezt a levest besamellel álmodtam meg. Már a képzeletemben jobban passzolt a tejszínes habarásnál, a sűrítés nélküli, vízszerű leves állag pedig nem vonzott.

4 adag leveshez 2 dkg lisztből, 3 dkg vajból készítettem besamelt. A fél liter tejet egy kisebb fej, két szegfűszeggel megtűzött vöröshagymával és egy kisebb babérlevéllel előfőztem, melyet hűtés után leszűrtem és a vajas rántást ezzel főztem, amíg közepesen híg besamelt kaptam. A kész besamelt egy mokkáskanál szerecsendióval és finomra, frissen őrölt zöldborssal, valamint sóval ízesítettem.

Van itt még egy további fortély a tarsolyomban, ugyanis a krém és gombaleveseket csülök alaplével készítem. A csülköt vöröshagymával, fokhagymával, zöld és feketeborssal, valamint babérral és megfelelően sósan főzöm majdnem puhára. Hideg vízben teszem fel, lehabozom, majd főzés után a csülökkel együtt hagyom kihűlni. A kihűlt léről lemerem a zsírt, majd leszűröm, mint a húslevest. Az ebből nyert alapléből most 1 litert használtam fel a leveshez.

A 10 fej fokhagymából készült sült fokhagyma velőt villával elkevertem és a besamellel fokozatosan, teljesen elkevertem. Felöntöttem az egy liter csülök lével és felforraltam. Csendesen főztem még pár percig, és azonnal feltálaltam.

Még maradt egy kevés az ibériai chorizoból, amit Spanyolországból kaptam, igazi ínyencségként kínálkozott levesbetétnek. Vékony karikákat szeltem a kolbászból és száraz serpenyőben, néhányszor a karikákat megforgatva ropogós chipset sütöttem belőle. Enyhén előpirított kovászos kenyérszeletekre, durvára reszelt ementáli sajtot halmoztam, amit ráolvasztottam. A sült fokhagymakrémleves így került feltálalásra.

Nem pusztán egy finom levest kaptam, hanem egy immunerősítő élménybombát. Ebben az időszakban csak ajánlani tudom, mint természetes megelőzést a betegségek elkerülésére.

Bárcsak minden álmom, minden elképzelésem úgy válna valóra, mint ez a krémleves. Nagyszerű lett. Azt hiszem azért, mert már annyit álmodoztam róla, hogy meg is érdemeltem az élményt.



5 megjegyzés:

  1. Ó, anyám! Ez a leves valami hihetetlen finom lehet! Főleg a csülök levével!:)

    VálaszTörlés
  2. Igeeeen, igen, igeeen! SZeretjük nagyon!!!

    VálaszTörlés
  3. Elementáris pirítóssal… :-)))

    Most bizony rámférne.

    VálaszTörlés
  4. Mormogi Papa: Szívesen megkínálnálak, tudod...:))

    VálaszTörlés
  5. Pont ma tettem a fagyasztóba két adag csülök főzőlevet. :-) Azt hiszem, az egyik célt talált.

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails