Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2011. február 20., vasárnap

Gyors pizza lepények uzsonnára friss oregánóval, egyszerűen





Igyekszem ritkítani a pizzát a családi kínálatban, de kikerülhetetlen. Minden másnap dagaszthatnék egy újabb nagy adag pizza tésztát.
A barátnőmet hívtam át hozzánk a kisfiával a minap, utólag jutott eszembe, hogy valami uzsonnával készülnöm kellene. Kinyitottam a hűtőt, megállapítottam, hogy vagy szendvics, vagy pizza. Viszont volt itthon egy tő friss oregánóm.
Végül gyorsan bedagasztottam két adag pizza tésztát, gondoltam a maradék tészta még másnap is jól jön. Sem időm, sem kedvem nem volt paradicsomszószt főzni, gondoltam kipróbálom, ha megszorulok időben, akkor hogyan tudom élvezhetően helyettesíteni a finom házi pizza szószt, amit készíteni szoktam.
A megkelt, vékonyra nyújtott pizza lepényt megkentem sűrített paradicsommal, megszórtam morzsolt, szárított oregánóval, apróra vágott friss fokhagymával valamint vékonyra szeletelt lilahagymával, ezt szántam most az alapnak. Ementáli sajtot kockáztam, főtt sonkát csíkoztam fel és ezzel raktam meg a lepényt, majd megszórtam friss oregánóval és néhány csík bacont helyeztem a tetejére.













220 fokos sütőben 12 percig sütöttem. A friss tészta egy kicsit a szélén ducibbra dagadt sütés közben, de így is nagyszerűen sikerült a hirtelen jött, egyszerű pizza. Ropogós volt és vékony.

Ez a gyors pizza alap nagyszerűen kisegített az időhiányból, de ettől függetlenül, ha megtehetem, akkor főzök hozzá pizza szószt, a már jól bevált receptem szerint. Másnap és harmadnap újabb pizzák készültek a maradék, bedagasztott pizzatésztából hasonló megoldással, ezekről legközelebb számolok be.
A pizza tésztát egyszerűen a hűtőben, lezárt edényben tároltam el következő felhasználásig.


Érdemes bepillanatni korábbi pizza variációim közé itt.

4 megjegyzés:

  1. Nevamesza: Ahogy nem lehet kétszer ugyanabba folyóba belelépni,… konyhádban sem készül kétszer ugyanúgy a pizza (sem) ! :))

    VálaszTörlés
  2. Psszt... nem maradt belőle egy kicsi? :-)

    VálaszTörlés
  3. " A friss tészta egy kicsit a szélén ducibbra dagadt sütés közben"

    Azt kedvelem a legjobban...

    :-)

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails