Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2011. november 29., kedd

Bazsalikom pesto krémmel töltött tojás


Szeretjük a hidegtálat, be is mutattam már néhány alkalommal. Mindenkinek meg van a maga kedvence a választékból, az enyém a töltött tojás.

Nem szoktam túlcifrázni a hidegtálakat, általában tojáskrémmel töltött sonkatekercs, sima, vagy bazsalikomos tojáskrémmel töltött tojás, házi francia saláta, időnként majonézes burgonyasaláta készül ilyenkor.

Hamarosan itt lesz a hidegtálak legnagyobb szezonja a szilveszter, ilyenkor főtt-füstölt marha vagy sertésnyelv, ilyen-olyan töltött hús, kolbásszal töltött karaj is kiegészíti. Legalábbis nálunk.

Most amolyan tapas vacsora volt nálunk, meséltem, hogy békebeli kovászos fehérkenyeret sütöttem és ropogós kovászos kifliket, ehhez készült néhány hideg és meleg fogás.

Még egészen friss volt a házi készítésű pestom, mindenbe szerettem volna kipróbálni. Nem újdonság a bazsalikomos ízesítés a tojáskrémbe. Nem ok nélkül, hiszen nagyszerű ez az ízesítés. Pestoval pedig felfokozott! Én nem csak éppen hogy pestos, hanem nagyon pestos töltött tojásra vágytam, természetesen lehet visszafogni a pesto mennyiségből. Viszont nálam rendelkezésre állt, majd' egy liternyi pesto!


Hozzávalók 12 töltött tojáshoz:


6 db keményre főzött tojás

4 evőkanál bazsalikom pesto

2-3 evőkanál frissen reszelt parmezán


A kemény tojásokat kettévágtam, a sárgáját összetörtem és a pestoval alaposan kikevertem. Hozzáadtam a parmezánt, belekevertem és visszatöltöttem a krémet a tojás fehérjébe.



Friss, ropogós kovászos fehérkenyérrel tálaltam, de magában is nagyszerű csipegetni való.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails