Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2012. július 5., csütörtök

Virslivel töltött sajtos kiflik chilis-mézes mustárszósszal – majdnem chili dog:)




Rendelésre készültek ezek az ínycsiklandó és igazán pikáns virslivel töltött kiflik.

A lányom kedvese kérte tőlem a születésnapjára, hogy süssek neki egy adagot, mert már kóstolta korábban:

Majdnem hot dog: virslivel töltött kiflik, mézes-chilis mustárszósszal


Kevesebb idő állt rendelkezésemre az elkészítésre, mint gondoltam, illetve mindig variálok egy kicsit, így most így készültek a virslis-sajtos pikáns sörkiflik:

A tésztához:

50 dkg rétesliszt
1,5 dl langyos tej
2 dkg friss élesztő
1 dl olaj
2 dl tejföl
1 teáskanál porcukor
2 teáskanál só

A töltelékhez:

3 pár bécsi – juhbeles- virsli

6 evőkanál mézes erdélyi mustár
1 kisebb habanero chili (ettől elég pikáns, azaz csípős lesz a szósz, a fele is elégséges, ha nem szeretjük csípősen)

1 felvert tojás a kenéshez

10 dkg sajt (gouda, parmezán vagy enyhén füstölt sajt) és kevés morzsolt oregánó a szóráshoz

A tejben a cukorral megfuttattam az élesztőt, majd minden hozzávalóval tésztát gyúrtam és megdagasztottam. Lefedve kelesztettem 40 percig.
Alaposan lisztezett deszkán, lazán átgyúrtam, kétfelé vettem a tésztát és két cipót formáztam belőle. Az egyiket visszatettem a tálba és lefedtem, a másikat kör alakúra kinyújtottam.
6 részre vágtam. Fázisfotók itt megtekinthetőek.

Fél-fél evőkanál mustárszószt elkentem a tészta cikk széles végén, majd egy-egy fél virslit helyeztem rá és kifli formára feltekertem.

Sütőpapírral bélelt tepsire helyeztem a kifliket, 6 kifli/tepsi éppen ideális.

Mire az összes kifli elkészült, addig el kezdett szorítani az idő, így azonnal megkentem az első tepsi kiflit, majd megszórtam sajttal és kevés oregánóval őket, majd betoltam a hideg, 190 C fokra beállított sütőbe. 30 perc alatt szépen megsültek.
A második tepsi kifli már előmelegített sütőbe került, így 19 perc éppen elég volt, hogy szépen megsüljön. 






Laza, omlós, kívül mégis ropogós és valóban nagyon pikáns valamint ízletes kifliket sütöttem újfent. A kisfiam kicsit huhogott a chilitől, no, de sebaj, hiszen ettől még különlegesebbek és ízletesebbek ezek a sörkiflik.
Igazán érdemes a kipróbálásra! 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails