Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2012. szeptember 11., kedd

Rendhagyó szendvicskrémek: mediterrán tepertőkrém (töpörtyűkrém)


Ez a tepertőkrém a kínálat legizgalmasabb fogása, már a Vidék íze magazinban megjelent szendvicskrém receptjeim csokrára értve.

A sorozatban eddig megjelent receptjeimet ezekben a bejegyzésekben mutattam be:

Ezerarcú aioli


Rendhagyó szendvicskrémek: rusztikus kolbászkrém


Természetesen a tepertőt frissen sütöttem, én mindig húsos hasaalja szalonnából, amit a gyerekekkel akár magában is elropogtatunk! 



Most kifejezetten mediterrán stílusra hangoltam a tepertőkrémet, melynek egyik egyszerű, de különleges alkotóeleme a sült fokhagyma, amit így készítek:

Sült fokhagyma, ahogyan én készítem


A sült fokhagymát természetesen egy tepsiben sült krumpli vagy hús, vagy egytálétel mellé bedobott héjas fokhagymából is kinyerhetjük, de a sült fokhagymából készült fokhagyma krémlevesnek nincs párja:

Fokhagymakrémleves (sült fokhagymás-besameles) chorizo chipsszel, ementális pirítóssal


Hozzávalók:

15 dkg frissen sült húsos tepertő (bőr nélküli hasaalja szalonnából)
2 kemény tojás lereszelve
2 salotta (mogyoróhagyma) apróra összevágva
4 gerezd sült fokhagyma
1 teáskanál füstös spanyol paprika
2 evőkanál pirított fenyőmag összevágva
10 db kapribogyó összevágva
2 evőkanál aioli
1 teáskanál mustár

A tepertőt robotgépben krémesítettem, majd összekevertem a hozzávalókkal. Tálalás előtt alaposan lehűtöttem. 





Békebeli kovászos fehér kenyeremmel kínáltam, melyet a következő részben mutatok be! :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails