Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2012. december 13., csütörtök

Görögös rablóhús: zöldséges-grillsajtos gyros nyárs fetás salátával




Újabb "hűtőtakarító" projekt volt ez a gyros nyárs. Ahhoz képest, hogy abból gazdálkodtam, amit éppen a hűtőben találtam, ha előre eltervezem sem sikerült volna tökéletesebben.

Volt mindenből egy kis maradék, valamint egy szép, majd félkilós szűzpecsenyém. Éppen 4 nyársat tudtam kihozni belőle.
Imádom a nyársakat télen is és nyáron is: grillezve vagy sütőben sütve. Hamarosan válogatás is készül a nyársvariációkból, hiszen annyira színes nálam a paletta belőle.
Következzen most ez a rendhagyó gyros nyárs, melyet szívből ajánlok akár hétköznap vacsorára, akár a hétvégi menübe. 

Hozzávalók 4 főre

1 nagyobb szűzpecsenye (40-50 dkg)
2 kápia paprika (lehet zöld vagy piros, vagy vegyesen)
12 dkg grillsajt 12 részre szeletelve (halloumi vagy más grillsajt)
10 dkg vékonyra szelt bacon
4 közepes sütni való krumpli (sárga, Agria)
gyros fűszerkeverék - házilag készítve
4 evőkanál olívaolaj
2 evőkanál friss citromlé

1 kisebb jégsaláta
2 újhagyma
2 zöldpaprika
20 szem olajbogyó
10 dkg feta

2 dl görög joghurt
1 gerezd fokhagyma

A szűzpecsenyét kisujjnyi szeletekre vágtam. Az olajból, citromléből és a gyros fűszerből pácot készítettem, a sertésszűz szeleteket alaposan megforgattam benne. Fél óra múlva megsóztam és a formára vágott többi hozzávalóval nyársra húztam. Tepsire fektettem a nyársakat és meglocsoltam a maradék páclével.
180 C fokon, előmelegített sütőben 30 percig, grill-forrólevegő (200 C) programon 20 percig sütöttem. Közben egyszer-egyszer megforgattam.




Közben elkészítettem a joghurt öntetet. A görög joghurtba fokhagymát nyomtan, egy csipet sóval ízesítettem és hűtőbe tettem, hogy összeérjenek az ízek. Elkészítettem a kevert salátát melyre rátördeltem a fetát.


Színes, ízletes, könnyű és egyszerű szombati ebéd volt nálunk, megérdemli hamarosan az ismétlést.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails