Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2012. december 2., vasárnap

Karácsonyi menüajánlat – 10 + 2 legjobb karácsonyi keksz és desszert


Nem vagyok édesszájú. Ez nem feltétlenül probléma szerintem, ugyanis így nem eszem meg mindenféle vackot, hogy édességhez jussak. Azt nem mondtam, hogy egyáltalán nem eszem édességet, de csak hagyományos alapanyagból készült, hagyományos eljárással készülteket.

Nem olyan népes a gyűjtemény, mint egyéb ételkategóriában, de én inkább ínyenc vagyok, mint nyalánk! :)


Rusztikus narancsos-mandulás kekszek tört csokoládéval







Édes ropogtatnivaló: vaníliás-mandulás tuile







Sablé diamant, a kekszek keksze








Pilóta keksz delux: sablé diamant étcsokoládés ganache-al töltve







Akár karácsonyra is: diós-tört csokoládés kekszek aszúban áztatott, aszalt vörös áfonyával







A kekszek Éjkirálynője: csokoládés sablé Viennois







Édes ropogtatnivaló: mandulás tuile kétféleképpen







Moelleux. A desszert, ami csupa könnyedség, csupa lágyság, csupa csokoládé!







Egyszerű étcsokoládés bonbonok paradió morzsával







Csokoládémousse (mousse au chocolat) és Sacher torta egyszerűen







Hagyományos Sacher torta sütőpor nélkül, cukorszirupos csokoládémázzal







Kakaós csiga. Most mézzel és friss dióval




3 megjegyzés:

  1. Találtam egy hagyományt ápoló szakácskönyvet: A magyar úri család konyhája c. Szerintem nagyon jó.

    VálaszTörlés
  2. Szívesen, Boldog Karácsonyt hozzá !

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails