Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2014. július 14., hétfő

Cigánypecsenye ropogós hagymakarikákkal, joghurtszósszal






Csak könnyedén!
Elborzadva figyelem, hogy nyáridőben is frissen sült kenyér és süteménydömping van a legnagyobb közösségi megosztó portálon. Nos, nálunk nyáridőben szénhidrátszegény időszak van, ez már igazából nem is a tavaszi diéta utószele, egyszerűen meleg van, illetve már átállt a szervezetünk a nyári hús-zöldség üzemmódra. A családból senki nem igényli manapság se a kenyeret, se a süteményeket, de még a krumplit is elhagyjuk a köretből egyszer-egyszer.
Ahogyan most is.
Érdemes kipróbálni a zsír és szénhidrátszegény tepsis hagymakarikát, mely nagyszerű kísérője volt ennek a cigánypecsenyének. Ropogós, ízletes, könnyed:


A fokhagymás joghurtszósz nálunk szinte már „családtag” olyan gyakran jelen van az ebédlőasztalunk kínálatában. Minden fűszeres húsféle legegyszerűbb és legízletesebb kísérője, ha valaki fel akarja még dobni egy kicsit és szereti a koriandert, akkor tegyen bele és készen is van a fűszeres indiai konyha egyik hűsítő szósza a raita.

2 dl görög joghurt
1 gerezd zúzott fokhagyma
1 evőkanál mogyoróolaj vagy olívaolaj (elhagyható)
frissen őrölt Himalája só

Cigánypecsenye:

4 ujjnyi vastag szelet sertéstarja

A páchoz:
1 teáskanál fűszerpaprika
2 nagy gerezd zúzott fokhagyma
1 ½ teáskanál só
½ teáskanál frissen őrölt bors

2 evőkanál liszt a forgatáshoz
2 evőkanál mangalica vagy libazsír a sütéshez

A pácot alaposan összekevertem, majd 20 perc múlva megkentem vele vékonyan az enyhén klopfolt tarja szeleteket. 1 óra múlva lisztbe forgattam őket és forró zsíron oldalanként 2-2 percig kérget sütöttem rá. Cserépbe szedtem, meglocsoltam a sütő zsírjával.

200 C fokra előmelegített sütőbe toltam és 15 percig sütöttem. 




Ropogós hagymakarikákkal és a joghurtszósszal tálaltam.

Korábbi cigánypecsenye receptjeimet itt összegeztem:


Cigánypecsenye cserépben, házi káposztasalátával




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails