Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2014. július 8., kedd

Csontos rib eye steak papírban sült zöldségekkel




Inkább vagyok fogyasztója, mint felhasználója. Ennek különös oka az, hogy megfelelő minőségű alapanyaghoz nem könnyű mifelénk hozzájutni.Úgyhogy leggyakrabban étteremben eszem. Már, ahol felkerült az étlapra ...
Kár azzal kísérletezni, hogy egyszerűen kimegyünk a piacra és kérünk egy nagydarab marharostélyost, mert ehhez megfelelően tartott, megfelelő fajtájú marha rostélyosa megfelelő.

A budapesti Vásárcsarnokba vitt az utunk, ekkor pillantottam meg az egyik pultban ezt a megfelelőnek tűnő csontos, marha rostélyost, mellyel rib eye steak néven találkozhatunk az igényesebb éttermek étlapján.
Nekem mindenképpen a legfőbb steak kedvencem. Utána a hátszín és csak harmadik a dobogón a bélszín steak. Szerintem a legízletesebb része a marhának.

A csontos változatát választottam, mert számomra a legfinomabb falatok mindig a csont mellett kínálkoznak! J


Felforrósítottam a serpenyőt és 1 evőkanál vajon és 1 evőkanál olívaolajon 2-2 percig sütöttem oldalanként a steaket. A serpenyőben Maldon sóvirággal és frissen őrölt borssal fűszereztem.

180 C fokra előmelegített sütőbe tettem és ott még 6-8 percig sütöttem. Kivettem a sütőből, alufóliával nem szorosan befedtem és deszkán pihentettem, amíg a köret elkészült. 
A sütőt tovább melegítettem 220 C fokra.


Egyszerűre fogtam a figurát, a köret zöldségeket papírhüvelyben sütöttem, hogy ne legyen sok gondom vele.
Bébi répát, ceruzababot, barna csiperkét, egész fokhagyma gerezdeket készítettem elő.
Sütőpapírból nagy szív alakot vágtam ki, az egyik fél szívet megkentem olvasztott vajjal a közepén és elrendeztem rajta a zöldségeket. Sóztam, borsoztam és néhány kakukkfű ágat rendeztem el rajta.
Két csík bacont kisebb darabokra vágtam és "befedtem" a bacon szeletekékkel a zöldséghalmot.
Ráhajtottam a szív másik felét és oldalt kétszer visszahajtottam körben a papír szélét, hogy teljesen lezárjon.

220 C fokra előmelegített sütőbe tettem és 7 percig sütöttem a csomagot.


A rib eye steaket a finom roppanós zöldségekkel tálaltam. Morzsa sem maradt utána a tányéromon! J


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails