Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2010. december 25., szombat

Áldott, békés karácsonyt! Szenteste vacsora és István napi ebéd képekben...







A karácsonyi menü előkészületeiről a Készülődik a karácsonyi menü: hagyományos halászlé harcsa filével, mandulás bundában sült harcsaderék, pulykasteak Belga gazda módra bejegyzésemben beszámoltam. Magáról a vacsoráról nem készítettem felvételeket, hiszen a Szenteste hangulatába, a karácsonyi estebédet körüllengő nagyszerű légkörben nem volt rá lehetőségem sem, illetve megmondom őszintén igényem sem. Viszont szívesen írok egy rövid beszámolót az ételekhez, és a folyamatokról készült képekhez.

Azt azért hozzáteszem, hogy nem volt kis feladat számomra az idei karácsonyi vacsora elkészítése, ugyanis nagyon beteg lettem. A kisfiamtól kaptam el a kórságot, ami nálam arcüreg gyulladást eredményezett. Úgyhogy minden erőmre szükség volt a megvalósításhoz.

Hagyományosnak mondható halászlevet készítettem alaplével. Az alapléhez összesen 2 kg ponty, harcsa, amur fejet, gerincet, és farok rész felőli haldarabokat használtam, 25 dkg kockára vágott hagymával, 2 kisebb zöldpaprikával, egy nagyobb paradicsommal, melyeket ugyancsak felvágtam, és egy evőkanál sóval körülbelül egy órán át főztem közepes tűzön. Először csak a halat főztem fel hideg vízben, első habját leszedtem, mint a húslevesnek, és utána sóztam, zöldségeltem be.
Hagytam hűlni, leszűrtem, a csontról leszedtem a szín halhúst és kevés bőrt, ezt átpaszíroztam, és erre öntöttem vissza a levet. 2 dkg szegedi édes, és 0,5 dkg mikepércsi erős fűszerpaprikát tettem bele, majd alaposan összeforraltam. Csíkra vágott, előre besózott harcsafilét főztem tálalás előtt bele.
















A majdnem két kilogrammos, gyönyörű, filézett harcsából szeleteltem a legszebb részeket a mandulás bundában sült harcsához. Szárazon pirítottam meg a hántolt mandulát, majd durvára vágtam, és a frissen őrölt kiflimorzsához kevertem. Liszt, felvert tojás, mandulás morzsa sorrendben paníroztam a sózott, borsozott, vastagabb harcsa szeleteket.
















A másik főfogás pulykamell filé volt Belga gazda módra. A fűszerezett pulykamell szeleteket vaj és olaj keverékén hirtelen sütöttem meg, majd vékonyra karikázott paradicsom, zöldpaprika és póréhagyma szeletekkel raktam meg. És ennél a résznél óriási hibát követtem el, ugyanis betegségem, és sietségem hevében elvétettem baconnal befedni a zöldségeket. Háromféle sajt keverékével raktam meg (gouda, ementáli, füstölt mozarella) és a sütőben sütöttem készre.



















Köretként házilag készített majonézből tartármártást, előfőzött, ropogósra sütött kockaburgonyát, és gőzben párolt brokkolit kínáltam a főfogások mellé.









Anyósom hagyományos ételekkel várt minket karácsony első napján István napi ebédre. Tanyasi tyúkból készült húslevessel, francia salátával, ropogós sült tyúkkal, és bejglivel.













Betegségem ellenére meghitt, nagyszerű hangulatban telt az idei karácsony első két napja. Az ünnep további részére is ezt kívánom mind magunknak, mind mindenki másnak!

2 megjegyzés:

  1. Nyámi... Ha betegen ilyenre vagy képes, akkor egészségesen...?

    :-)

    Kellemes ünnepi levezetést, gyógyulást és további mestermunkákat kívánok :-)

    VálaszTörlés
  2. Skandikamera:...ez most aranyos helyzet, mármint, hogy éppen ( egy időben) keresztbe kommentelünk egymásnál!...:)
    Van, amikor kifejezetten előnyös az efféle összhang!
    :)
    ...nagyon lassan javulgatok, de túlélem!...:)
    További szép karácsonyt kívánok Neked is!

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails