Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2010. december 28., kedd

Karácsonyi pulyka fajitas dupla sajtos, házi szendvicskenyérben












A karácsonyi menüt már 23.-ától megterveztem, hiszen a gyerekeknek is iskolaszünet volt már. Igaz, nem pontosan ezt az ételt terveztem, de a kisfiam azzal ébredt, hogy anya, csinálsz nekem olyan nagy, húsos szendvicset? Vagy fajitast? Erre nekem eszembe jutott, hogy miért is ne, legyen a szendvicsbe ezúttal fajitas töltelék, de karácsony lévén pulykából.
A karácsonyi pulykasteakhez úgyis egy egész pulykamellet vettem, amit előző nap akartam befűszerezni. Leszeleteltem a 6 db 10 dkg-os steaket, befűszereztem és a hűtőbe tettem. A maradék pulykamellet, a nyesedékkel együtt pedig csíkokra vágtam, és befűszereztem egy csomag fajitas fűszerkeverékkel. Adtam még hozzá egy fél teáskanál őrölt koriandert és oregánót. Elkevertem annyi olajjal, amennyit felvett és ebben pácoltam be a pulykamell csíkokat.
A szendvicskenyeret a korábbi, első receptem alapján készítettem el, egy kicsit több vajjal.
3 dkg élesztőt 1 dl langyos tejben, 1 teáskanál porcukorral megfuttattam, 60 dkg kenyérlisztet átszitáltam, hozzáadtam két egész tojást, 9 dkg lágy vajat, 1 dl tejfölt, 3 teáskanál porcukrot, 1 teáskanál sót, és a megfuttatott élesztőt. Alaposan összegyúrtam, 10 percig pihentettem, majd alaposan dagasztottam. Majdnem egy órán át hagytam pihenni, míg jó kétszeresére kelt, majd rudat formáztam belőle, melyet 8 részre vágtam. Ezekből cipókat formáztam. Letakarva 10 percig pihentettem.
Megformáztam a szendvicskenyereket ugyancsak a Főételek szendvics-köntösben. 1. rész: Oregánós, parmezános szendvicskenyér kétféleképpen, Csajszi néni melléklettel... bejegyzésem szerint.
Sütőpapírral bélelt tepsiben letakarva jó félórát pihentek, keltek még a hideg sütőben.
Utána megkentem őket felvert tojással, megszórtam gouda és parmezán sajttal, és kevés morzsolt oregánóval, majd 180 fokra előmelegített sütőben körülbelül 18 percig sütöttem a szendvicskenyereket, amíg a sajt megolvadt és a szendvicskenyérrel együtt megpirult.















Közben előkészítettem a többi feltétet is. Egy egész avokadót apró kockákra vágtam és kevés citromlével turmixoltam. Elkevertem két dl tejföllel, sóztam, borsoztam.
3 nagy fej lilahagymát cikkekre vágtam, egy piros húsú paprikát felcsíkoztam, egy piros chilit vékonyan felkarikáztam. Most úgy terveztem, hogy a húst, a hagymát, és a paprikát a chilivel külön sütöm meg grill serpenyőben.
Szeleteltem még vékonyan lilahagymát, ami nyersen került az asztalra, és jégsalátát vágtam csíkokra. Gouda sajtot durvára reszeltem, és ropogósra sütött bacont is terveztem.
















Már csak az időzítés maradt hátra, hogy a szendvicskenyér még langymeleg legyen, a hús, és a grillezett zöldségek pedig még sisteregjenek!
Először a bacont sütöttem meg, ennek zsírjában sütöttem a grill serpenyőben először a hagymát, majd a chilivel a paprikát. Pótoltam a zsiradékot, és utoljára fűszeres pulykahúst sütöttem meg, és a serpenyőben sisteregve, tűzforrón tálaltam fel.




















Újfent nem fűznék az ételhez túl sok kommentárt, ahol két éhes gyermekszáj is van a napi kosztosok között, ott ez a finom, csaknem kalácstésztából készült szendvicskenyérben tálalt ízletes, laktató, tápláló Tex-Mex étel nagy sikert arat. Csakis egy kérdés merülhet fel kapcsán: mikor készítesz újra, anya?!
A szendvicskenyeret önmagában is javasolom elkészíteni, egyszerűen vajjal megkenve is valami mennyei.

Érdemes bepillantani korábbi, kapcsolódó bejegyzéseibe:

12 megjegyzés:

  1. Nevamesza, miért nem tudom csak lógatni a lábam, szépen lazán, miért kell nekem sütni-főzni most is?
    Tettem el a mélyhűtőbe saját készítésű fűszerezett vajat (fokhagyma+oregánó+tárkony). Szerinted, ha ezt a vajat használom a tésztához, úgy is jó lesz? Gondolom különösebb gondot nem okoz, csak a kenyérke maga is ízesebb lesz, nem igaz?

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm a megemlékezést :-) Nem csak részleteiben fogamra való - csak hát az ember fia nehezen adja meg magát :-P

    VálaszTörlés
  3. Bea:...háááát, légy bátor, és számolj be róla hogyan sikerült a fűszervajjal készült kalácskenyér!...:)))
    Komolyra fordítva, szerintem sem ronthatja el, csak maga a kenyér fűszeres lesz...ez esetben fűszerrel már ne szórd meg, lehet, hogy én a sajtot is elhagynám...vagy készítenék ilyet is, olyat is...

    Mormogi Papa:)))

    VálaszTörlés
  4. Nevamesza, igen, így gondoltam én is, hogy visszaveszek az ízesítésből egy csöppet.

    VálaszTörlés
  5. Bea:...ha elkészíted beszámolsz róla? Engem érdekelnek a különleges tapasztalatok! Egy-két fényképet is lőhetnél róla...:)
    Megint jobban fáj a torkom...nem hiszem el!
    Még meg sem emésztettem a karácsonyt, holnap a szilveszteri (időszak) menühöz megyek bevásárolni...
    Nálatok mi kerül az asztalra mostanában?

    VálaszTörlés
  6. Húú... ma itt vagyunk a sógornőméknél és anyósoméknál... betegre zabáltuk magunkat.
    Beszámolni? Az nem megy -éllenben készítettem pár képet :-)))
    NeVaMeSza, gyógyulj meg mihamarabb!

    Ezt persze a tiszta önzés mondatja velem :-P

    VálaszTörlés
  7. Nevamesz, holnapra cukorborsólevest terveztem. Másodiknak meg a szendvicsed adta ötlet alapján szerintem kakasmellet fogok felcsíkozni, megsütni, főtt kukoricát és talán egy kis borsót is fogok hozzá adni, fokhagymát feltétlen. Aztán rámorzsolok némi sült bacont és aláöntök egy kis fehérbort (Tokaji fehér muskotályost). Amikor nagyjából zsírjára sült, akkor teszek hozzá tejszínt és rottyantok egyet vele. Eztán már csak a főtt rizs hiányzik belőle és azt hiszem, ennyi.
    Kenyerecskét meg hétvégén sütöm meg, hogy tudjak vinni a melóhelyre, kezdődik a suli ugyanis :)

    Gyógyulást!

    Mormogi és mit kaptatok a vendégségben?

    VálaszTörlés
  8. Most épp kötögetek leányzóm névnapjára. Sálat, sapkát :)
    Sapkát még nem kötöttem, remélem sikerül. Körkötőtűm van, de nem tudom, hogy kell körbe kötögetni...

    VálaszTörlés
  9. Mormogi Papa:...a képeket várom közvetlenül, e-mailben...:)))
    ...Skandi előtt csitt a "betegre zabáltuk mangukat" szöveggel!...:)
    ...jó, jó, jó, a szellemi táplálékot Te, a testi táplálékot én szállítom...de én még a szíveket is táplálom...úgyhogy tényleg ideje lenne már meggyógyulnom!...:)
    ...aggódásod, jókívánságaid gyógyítólag hatnak rám!

    Beus:...arra befizetek, Mormogi részletes élménybeszámolót tart az ételekről...de sohasem lehet tudni!...végülis annyi mindent tud, annyi mindenhez ért, csak elhatározás kérdése részéről!...:)

    Én mindenfélét kötöttem lánykoromban...én úgy tudom, hogy megfelelő számú szemet fogyasztani szükséges...de már csak homályosan az emlékeim...
    ...a ruháimat is magam varrtam egy időben, gimiben, mert építkeztünk és nem telt flancos ruhákra...a Burdából varrtunk...mindent, szoknyát, blúzt, nadrágot, még kabátot is!
    Jó kis Neumann (?) varrógépünk volt...piros-fehét...még gomblyukat is varrt...
    Még varrónőnek is jó lennék, most jut eszembe...:)))

    VálaszTörlés
  10. Nevamesz, Te is aztán csináltál már mindent :)
    Sajnos csak foltvarrós dolgokat tudok varrni, leginkább táskákat :)
    De ami késik, nem múlik, igaz, hogy a Fruzsinak a kislányruháit, szoknyáit én varrtam, meg pulcsikat is kötöttem sokat, de az egy másik életemben volt, úgy érzem.
    Mellesleg ma reggel fél öt körül adtam le a Látkép februári számába az anyagot... :)
    Kicsit sűrű volt az utóbbi két hónap és fájdalmas is, de már azért kezd jobb lenni.
    Veletek :)

    VálaszTörlés
  11. Hogy mit kaptunk a vendégségben? Náthán kívül mindent. Azt nem kellett, mert a Kicsi hoztam magával hazulról :-(
    Majd ha letöltöm-lekicsinyítem a képeket, küldöm azt a kettőt :-)

    VálaszTörlés
  12. ...De jó, hogy még benéztetek! Rebussal néztünk egy filmet, ami közös kedvencünk...a film is jó, de az igazi élmény, hogy amikor Thaiföldön kettesen teleltünk, akkor néztük egyszer (angolul) az ágyból...ez is egy anya-lánya közös élmény volt...hál' Istennek a fiúk kidőltek így kettesben néztük végig...mint akkor!...:))))
    Bocsánat a hosszú bevezetőért...
    Nos, kedves Mormogi, mostanában mindenki hordoz magában valamit...vagy egy-két téli bacit, vagy az örök élet kulcsának kódfejtését!...:)))

    Beus:...még szabásmintát is tudok rajzolni pausz papírra...mégis vannak dolgok az életben, amiket nem tudok megfejteni...
    Viszont így minden reggel érdeklődve ébredek...

    Most már megyek aludni!
    Köszönöm, hogy benéztetek hozzám!

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails