Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2011. január 20., csütörtök

Nekem ő az igazi: fokhagymával, tejföllel, házi kovászos kenyeremmel készült bundáskenyér







Ahogyan előző, bundáskenyérről szóló bejegyzésemben is megemlítettem, nálunk nem túlzottan gyakori étel „csak úgy”. Panírozáskor, maradék tojásból szoktam leginkább készíteni néhány szeletet. Ez esetben előre készültem rá, hogy egyik nap vacsorára bundáskenyeret készítek a napokban sütött kovászos kenyeremből.
Ahány ház, annyi szokás ez esetben is: van, aki száraz, van, aki friss, van, aki toast, van, aki kovászos kenyérből kedveli a legjobban. Van, aki hígítja a tojást, van, aki nem, van, aki tejjel, én tejföllel. Ami nálam még elengedhetetlen, hogy az ízét frissen áttört fokhagymával bolondítom meg.



Négy nagy karéj kovászos kenyérhez 4 tojást egy nagy kanál tejfölt, fél dl tejet, és egy duci gerezd fokhagymát használtam fel. Kellemes ízűre sóztam. Nagyon alaposan átitattam a kenyereket a tojásos keverékkel, és közepesen forró olajban sütöttem meg, hogy ne égjen meg, mégis a tojás a kenyér belsejében is kellőképpen süljön át.
Azonnal, melegen, friss zöldségekkel tálaltam fel. Nem tudok mást hozzátenni, nekem ez a verzió az igazi.

7 megjegyzés:

  1. Nagy fej fokhagymán azt érted, hogy legalább 15 duci gerezdet nyomsz bele? Akkor ez nem bundás kenyér, inkább kenyeres fokhagyma...

    VálaszTörlés
  2. Névtelen: Értelemszerűen egy nagy (duci) gerezd fokhagyma.
    Köszönöm a felhívást a hiba javítására.

    VálaszTörlés
  3. Ez az!!! :-)) Tökéletes az aranysárgából barnába hajló színárnyalat.

    VálaszTörlés
  4. Nekem teccik :-)

    Friss saláta, reszelt sajt is jól esne vele. Régebben a gázon fanyelű villával pirított kenyeret gerezd foghagymával dörzsöltük be - a kenyér maga reszelte a gerezdet :-)

    Rákerestem a szóra, mert nem emlékeztem biztosan, mit is hívtunk "huszárrostélyosnak". A káosz most nagyobb, mint korábban: erre akadtam:
    http://www.delegacio.hu/szinonimaszotar/husz%C3%A1rrost%C3%A9lyos
    Most akkor ???

    VálaszTörlés
  5. Elképesztő... a "krumpliprósza" szinonímáira meg ezt adja:
    babagudovica
    bëre
    beré
    berét
    borzaska
    bramborák
    bujka
    cicedli
    cicege
    cinege
    egérke
    enge
    enge-menge
    gánica
    göre
    görhe
    görhöny
    hadifasírt
    hadipecsenye
    harula
    hemzli
    huszárrostélyos
    istérc
    kremzli
    krumpli
    krumplibaba
    krumplifasírt
    krumplihús
    krumplilángos
    lapcsánka
    lapotyka
    lapótya
    lepcsánk
    lepcsánka
    leppalacsinta
    mackó
    macok
    marcafánk
    matutka
    málé
    pacsa
    pacsni
    placsni
    plecsni
    prósza
    recsege
    röstiburgonya
    röszti
    rösztike
    tapsikolt
    terc
    tisztviselő pecsenye
    toksa
    tócsi
    tócsni
    tósni
    tótlángos

    VálaszTörlés
  6. Mormogi Papa: Egyszerűen: hiányoztál!
    :)

    VálaszTörlés
  7. Gratulalok a bloghoz, imadom!

    Tetszik ez a tejfeles-fokhagymas megoldas, en eddig tejet adtam a tojashoz es egy kis szerecsen dioval bolonditottam.

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails