Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2011. április 18., hétfő

Tökéletes fűszeres-ropogós burgonya chips





Akinek van két tinédzser kor körüli gyermeke, az előbb utóbb rátalál a tökéletes, ropogós krumpli receptjére. Gondolom én. A megfelelő fajtájú, tápláló krumpli nagy kárt nem tesz egy fejlődő szervezetben, ha pedig sikerül ropogósra sütni, akkor olajjal sem szívta meg magát, különben nem ropogna. Ha a felületéről leitatjuk a zsiradékot és megfűszerezzük, akkor népszerű és egészséges ropogtatnivalót készítettünk nekik.

Köretnek is kiváló, nassolni pedig nem hátrányosabb a sós vagy édes süteményeknél. Megtaláltam a piacon a kedvenc termelőmet, tőle vettem nem olyan régen a félkilós rózsaburgonyát is, amit héjában sütöttem meg és megtöltöttem. A burgonya chipshez agria fajtájú, közepes szemű, kívül és belül is középsárga krumplit vettem.

Nem kell nekem gyalu, annyit szeleteltem már, hogy pik-pak hajszálvékonyra szeletelek akár egy kiló krumplit is. Bő, forró olajban sütöm ki, majd hagyom lecsöpögni és papírtörlőn is leitatom.

Édes fűszerpaprikából, fokhagyma granulátumból és finom sóból készítek fűszerkeveréket és ezzel szórom meg a leitatott krumplikat.


Hogy mi a tökéletes burgonya chips próbája? Nos, az, hogy megfűszerezve sem szottyad, puhul meg. Még hidegen is ropogós marad. Látványra sem rossz, ízre pedig kiváló.


Ajánlom ropogós burgonya chipshez az agria fajtájú burgonyát.

8 megjegyzés:

  1. Ez nagyszerű, olyan jól néz ki.

    VálaszTörlés
  2. Ez megint egy jó rágcsálni való, guszta!

    VálaszTörlés
  3. Megint finomságot hoztál!A képen is annyira jól néz ki!:-)

    VálaszTörlés
  4. Én megcsináltam:D Amúgy 11 éves vagyok és sikerült!:3

    VálaszTörlés
  5. Olaj használata mérgező!!!
    A receptjeid nem érnek semmit!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor süsd ki benzinben! Hidd el, úgy jó lesz neked!

      Törlés
  6. Szia! azt szeretném megkérdezni,hogy sütés után füszerezed be?

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails