Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2011. április 23., szombat

Zöldborsós omlett roqueforttal







Nem tudom, hogy mennyire elterjedt a zöldborsós omlett vagy rántotta, gyermekkoromban – főleg zöldborsó szezonban - gyakran készítette édesanyám reggelire. Nagyon ízletes reggeli, valamint látványra sem utolsó. Túl harmonikusnak gondoltam a mézédes zsenge zöldborsót, a vajon sült, tanyasi tojásból készült tojáslepénnyel, ezért akartam valamilyen markáns ízt belevinni, ami lehetett volna, mondjuk a menta is, vagy sok petrezselyem, de én a roquefort sajtra szavaztam. A roquefort sajt nem olcsó mulatság, de olyan nagyon kevés szükséges belőle, hogy mégis megfelelő mértékben megmutassa magát egy ételben, hogy én inkább tartok ételízesítéshez itthon ilyesmit, mint piros aranyat, vagy delikátot.
Ajánlom mindenki figyelmébe a borsós omlettet, akár roquefort, akár más sajttal, vagy fűszernövénnyel.
Érdemes kipróbálni zöld spárgával is, spárga szezonban már gyermekkoromban pontosan ugyanígy ettük reggelire. Még elég drága a zöld spárga, néhány hét múlva is pontosan olyan finom lesz a spárgás omlett, mint most, méregdrágán. Be fogom mutatni zöld spárgával is.




5 megjegyzés:

  1. Nagyon finom, mi is szeretjük, ha van, egy kis gombát is teszek bele.Bazsimnak nagy kedvence így.

    VálaszTörlés
  2. Én is szeretném nagyon!:-)Nagyon köszönöm a díjat,habár már megkaptam,de azért megtisztelő,hogy gondoltál rám:-)
    Boldog húsvétot Neked és a családodnak!

    VálaszTörlés
  3. Kellemes ünnepet kívánok - frisset, üdét; jó időt, locsolókat, virulást!

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm szépen, hogy (ismét) gondoltál rám (is) :-)
    Késve, de nagyon tetszik!

    VálaszTörlés
  5. Beus: Most látom ünnepi jókívánságodat, nem tudom hogyan bújt el eddig előlem...
    Skandinál én is elküldtem a "csapatnak" szóló jókívánságokat :)
    Ha lesz kedved mesélj, hogy mivel foglalatoskodtatok, a húsvéti menüt, kérlek, ne hagyd ki a sorból...:))

    Mormogi Papa: Nem csak a finom sajtokról jutsz azért eszembe...de amikor ilyeneket készítek, akkor kétségtelen, hogy "velem vagy"...:))

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails