Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2011. április 17., vasárnap

Kiadós reggeli kukoricás angol muffinban





Karácsonykor áldoztunk utoljára a muffinba csomagolt angol reggeli oltárán. Ma reggel kettővel többen voltunk, a lányom egyik iskolatársa nálunk aludt, reggel pedig csatlakozott hozzánk a kisfiam egy barátja.

Már előző este elhatároztam, hogy egy kiadós angol reggelivel kápráztatom el a csapatot. Derült égből villámcsapás, elfelejtettem kenyérlisztet venni a héten, egy gramm sem volt itthon. Sebaj, gondoltam „megnehezítem” a finomlisztet egy kevés kukoricaliszttel, úgyis kukoricaliszten nyújtom ki utoljára. Alapvetően úgy készítettem az angol muffint, mint máskor, mindössze 5 dkg finomlisztet cseréltem fel kukoricalisztre.


Hozzávalók 9 db angol muffinhoz:

25 dkg átszitált finomliszt

5 dkg kukoricaliszt

2, 5 dl langyos víz

2 dkg élesztő

1 teáskanál porcukor

2 teáskanál só


1 dl langyos vízben felfuttatom az élesztőt a cukorral. Összeállítom a tésztát az összes alapanyagból és hagyom 10 percet pihenni. Utána olajos felületen megdagasztom, 40 percig letakarva kelesztem. Még egyszer átdagasztom, majd 10 perc pihenés után kinyújtom olyan 2-3 cm magasra a tésztát kukoricaliszttel megszórt deszkán. 8 cm-es szaggatóval kiszaggatom és kibélelt tepsiben 30 percig letakarva kelesztem. 220 C fokra előmelegített sütőben egyik oldalán 10, másik oldalán 8 percig sütöttem.








Közben előkészítem a feltéteket. Friss magyar paradicsomot, és világos csiperkét szeleteltem. Egyszerre két adagot tudok készíteni, mivel a kisfiam két adagot is kért, így egyik alkalommal, 3 adaggal is megpróbálkoztam egyszerre. Jól sikerült. Egy kevés zsiradékon, közepes hőmérsékleten sütöm meg a bacont, hogy ne pöndörödjön fel és ne száradjon ki, hogy utána törjön. A visszamaradt zsiradékban megsütöm formában a tojásokat, melyeket, amikor elkészülnek, a bacon mellé teszem meleg tányérra. Ugyanebben a zsiradékban hirtelen átsütöm a zöldségeket, majd a kettévágott mufinnokat is megpirítom benne.








Már csak meg kell raknom a kívánságok függvényében a muffinokat és frissen, melegen tálalom egyiket a másik után.



9 megjegyzés:

  1. Ez aztán valóban laktató reggelinek sikerült, nagyon guszta!

    VálaszTörlés
  2. Néha nem tudom eldönteni, hogy több örömöt vagy több szomorúságot okozol az ételeiddel...
    Most határozottan szomorú vagyok, hogy nem vagy a nagymamám, az anyukám, a lányom vagy bármim, aki a közelemben él és főz rám.
    Ígérd meg, hogy a következő életünkben szimbiózisban fogunk élni!!! :)

    VálaszTörlés
  3. Istenem ... de guszta... hmmm ... muszáj kipróbálnom!

    Köszönöm az ötletet :)

    Szép napot!

    VálaszTörlés
  4. Csatlakoznék a szimbiótasághoz :-)))

    VálaszTörlés
  5. Nagyon szerettem volna én is nálatok reggelizni ma!:-)

    VálaszTörlés
  6. Na ezt mos fel tudnám falni :)

    VálaszTörlés
  7. Kedves lányok! Köszönöm szépen a kedves szavakat! Időnként szívesen elkészítem ezt a reggelit, bár egy kicsit "munkás", de annyira finom és annyira elégedett vele a család...:))

    Bea: Ezt megbeszéltük! Ha már a mostani életünkben nem sikerült földrajzilag egy kicsit közelebb kerülnünk egymáshoz, a következőben bármelyik rokoni fokozatot a legnagyobb örömmel bevállalom! :))
    Természetesen nem az amerikai nagynéni szeretnék lenni! :DDD

    Mormogi Papa: :)) Szép nagy család lennénk. Én művelődnék, Ti jókat ennétek. Ez aztán a tökéletes és kölcsönösen előnyös együttlét...:))

    VálaszTörlés
  8. Nagggyon jól néz ki! Most rögtön nekiállok! Ezt nem lehet figyelmen kívül hagyni!

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails