Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2010. október 19., kedd

Moelleux. A desszert, ami csupa könnyedség, csupa lágyság, csupa csokoládé!





Már elsőre nagyon megtetszett ez a desszert, valahogy minden tulajdonsága nagyon passzol nekem.
Semmi fakszni, gyorsan elkészíthető, nem túl édes, ugyanakkor csupa csokoládé, talán még azt mondanám, hogy különösebb ügyességet sem igényel.
Több receptet is kipróbáltam, de ez vált be leginkább, érdekes módon ugyanakkor ez a legegyszerűbb változat.
Van, hogy ad-hoc összedobok a családnak egy adagot, ha nagyon sütire vágynak hétköznap a vacsora után.
4 adaghoz 10 dkg liszt, 12 dkg kristálycukor, 10 dkg 70%-os étcsokoládé, 10 dkg vaj, 2 egész tojás, két tojássárgája, és egy kis holland, cukrozatlan kakaópor szükséges az elkészítéséhez.

4 db szufléformát kenjünk ki alaposan vajjal, és szórjuk meg kakaóporral, hogy mindenhol vonja be a tálkát belülről. A fölösleget ne hagyjuk a tálkában, borítsuk ki belőle.





Melegítsük elő a sütőt 160 fokra.

Szitáljuk át a lisztet.

A csokoládét a vajjal gőz fölött olvasszuk meg. Gyöngyöző víz fölött, úgy, hogy a tál alja ne érje a vízfürdőt. Nem kell nagy hő, nem kell túlforrósítani a csokoládét, mert azzal csak időt pazarolunk, mert amikor felolvadt, akkor majdnem kéz melegre szükséges hűlni hagynunk.

A tojásokat és a cukrot fehéredésig verjük robotgéppel. Szinte habos, és nagyon világos krémet kell, hogy kapjunk.
A kéz meleg csokoládéval keverjük alaposan össze.
Óvatosan, de alaposan forgassuk bele a lisztet, hogy teljesen elkeveredjen a csokoládés krémben.

Töltsük a formákba, és süssük 18 percet.




A sütemény lényege, hogy kívül megszilárduljon, belül pedig folyós maradjon.
Mi nem szeretjük nagyon folyósan a belsejét, ezért 20 percig is szoktam sütni, szerintem a határeset a 18 perc, amikor már annyira megszilárdul a tészta, hogy amikor óvatosan kiborítom belőle, akkor nem folyik szét.





A legtöbb ügyességet a forró formákból történő tálalás igényel, kis tálkát fordítok a forma tetejére, vagy a tenyeremet, ebbe borítom a süteményt, majd rögtön a tálaló tányérra, vissza a „talpára”.
Azonnal, forrón tálaljuk!

Már készülök egy ideje arra, hogy kör sütőformában (amiben a tojást is sütöm) is megpróbálkozom vele, ez esetben sütőpapírral kibélelem, és a formát egyszerűen leemelem, nyilván azt követően, ahogyan egy lapáttal a tálaló tányérra átemeltem.






Érdemes megpróbálkozni vele, mert gyors, egyszerű és tényleg nagyon finom.

11 megjegyzés:

  1. Amikor megláttam az első képet, elámultam, hogy milyen ügyesen formáztál szarvast a sütire! Már teljesen elkapott engem is a karácsony-láz! ;)
    Nagyon szeretem az ilyen desszerteket, felkerült a listára! :))

    VálaszTörlés
  2. Nem vagyok nagy sütis, de a nyálam ettől elcsordult. Pontosan milyen csokoládét használtál?
    (nem messze tőlünk van egy csokibolt, csodákat árulnak, mondjuk arany árban)

    VálaszTörlés
  3. Benikuty: a kedvenc mesterszakácsaim mind a Valrhona csokoládéra esküsznek. Az biztosan arany árban van, még nem próbáltam.

    A prémium Boci étcsokoládét kedvelem, mivel a gyerekek nem esznek tejcsokoládét, csak étcsokoládét, ebből mindig van pár táblával itthon. Ebből készült (most is).

    Nekünk a 90%-os svájci csokoládék nem jöttek be a valódi csokoládés sütikhez, mert túl fanyar, túl kesernyés. De ki kell próbálni, hogy kinek mivel ízlik.

    VálaszTörlés
  4. ...már reggel hat körül olvastam a posztot...
    Azóta folyton-folyvást, furton-furt csokoládézhatnám van!... :))

    VálaszTörlés
  5. Spájzcetli: Szinte egész nap barátnőztem, kis létszámú, de annál nagyszerűbb körben:-)

    Talán még nem késő, expressz fénypostával repítettem Neked egyet a csupa csokis sütimből! Bízom benne, hogy még ébren talál!
    Ha nem, akkor reggel, frissen ébreszt.

    Holnap is nap lesz;-)

    VálaszTörlés
  6. Szia! Vajon szilikon muffinformában is megsüthető...?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem igen. Akkor kell a leggondosabban eljárni, amikor "kiborítja az ember. Kérdés, hogy az összefüggő (úgy értelmezem erre gondoltál) formát hogyan lehet egyesével kiborogatni.
      Ennyi veszélyt érzek benne.
      Ha megsütöd, megköszönöm, ha beszámolsz! :)

      Törlés
    2. ma este megcsinálom, és beszámolok.

      Törlés
    3. Várom! :)

      A sütési időt kell jól eltalálnod. Egy-két perc mínusz vagy plusz és vagy "elfolyik" vagy "túlkeményedik". Egyszerű, de precíziós sütemény ...
      Drukkolok, hogy tökéletes legyen! :))

      Törlés
  7. Mindent ertek,csak azt nem,hogyha a csokit felolvasztom a vajjal,hogyfogoma vajat a tojassal habosra keverni?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :)) Jogos! :) Már javítottam, az egész tojásokat és tojássárgáját a cukorral kell habosra keverni, fehéredésig! :)

      Törlés

Related Posts with Thumbnails