Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2010. október 14., csütörtök

Olasz tészta 15 perc alatt: friss zöldfűszeres tagliatelle főtt sonkával, créme fraiche-el







Az olaszos tésztaételek egy része, tagadhatatlanul a leggyorsabban elkészíthető ételek közé tartoznak.

Régen kacérkodom ezzel a formációval, eredetileg bacon szalonnával terveztem, hogy elkészítem, olasz panchetta helyett.
Végül mégis a főtt sonka mellett döntöttem, és kiváló ízhatást, könnyű, ízletes, krémes végeredményhez érkeztem.


20 dkg tagliatellét főztem ki sós vízben 5 perc alatt. Leszűrtem, és egy kis darab vajjal fényesítettem.




Míg főtt a tészta, addig vékony csíkokra vágtam 10 dkg főtt sonkát, és 3 dkg vajon, közepes tűzön egy kicsit átsütöttem.

Egy doboz (15 dkg) créme fraiche-t elkevertem egy tojássárgájával, 5 dkg reszelt parmezánnal, borsoztam és a tűzről levett vajas sonkával elkevertem.





Ekkor már csak éppen összemelegítettem, nem főztem.
Friss bazsalikom és oregano leveleket apróra vágtam, és a krémes raguhoz hozzáadtam.





A vajjal elkevert tésztára halmoztam, és frissen, azonnal tálaltam.




Nagy sikere volt az ízletes tésztaételnek, annyira egyszerű, de az ízek önmagukért beszélnek.

A Presindent créme fraiche igazán gyors, és jó megoldás, ennek híján nyugodtan készítsük 1 dl zsíros tejföl, és 1 dl zsíros tejszín keverékével a krémet.

Zöldfűszerek helyett nyugodtan használhatunk szárított fűszereket, bár e tésztaétel frissességét, különlegességét, és színét, a friss fűszernövények biztosítják.

Érdemes kipróbálni, különleges ízhatás, mindössze 15 perc alatt!

A recept 2-3 adagra szól.

6 megjegyzés:

  1. bacon=húsos szalonna
    bacon szalonna=húsos szalonna szalonna
    a recept jó, kár, hogy lerágott csont
    hentes

    VálaszTörlés
  2. Nevamesza: itt „hentes” kötözködik veled, Skandikameránál „Metzger” velem…
    Összeesküvés-elméletek gyártásába kezdtem… :D

    VálaszTörlés
  3. hentes: nem vitatkozom, hiszen alapvetően igaz, hogy a bacon, mint angol szó húsos szalonnát jelent. A magyar nyelvben viszont éppúgy mint a champion-t, ami gombát jelent, és a csiperkét értjük alatta használjuk így is, úgy is, elfogadottan. De a felvetésed megállja a helyét.

    Én még nem találkoztam zöldfűszeres, savanyú tejszínes tésztával ebben a formában, a carbonara szerintem nem alapjaiban más, de mégsem ugyanez a technológia.

    Egyébként az alap elképzelésemben nem szerepelt sem szalonna, sem sonka, de húsimádó lévén végül mindenbe betervezek valami húsfélét.

    A gyors és egyszerű elkészíthetőség vezérelt, és hogy ne paradicsomos alapról indítsak.

    Szerintem az egyszerű olasz tészták esetében csak nüanszok választják el az egyik formációt a másiktól, hiszem, hogy ebben a 15 perces receptben is benne van az a nüansz:-)

    VálaszTörlés
  4. Spájzcetli: már azt hittem, hogy ilyen gyorsan betartottad, amit nem oly régen kértem Tőled, és álnéven jelentkeztél be:-DDDDD

    VálaszTörlés
  5. kedves cetli, megjegyzésem nem kötözködő, inkább a szerző hitelességét erősítő szándékú volt:)

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails