Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2013. augusztus 28., szerda

Pulykasültes és füstölt lazacos szendvicsek házi császárzsemlében




Imádok szendvicseket készíteni és enni. Igazán jó párosítás! :)

Le sem tagadhatnám, hiszen az oldalon csak úgy hemzsegnek a szendvicsvariációk. Nekem az a véleményem, hogy egy-egy friss és változatos alapanyagból készült szendvicsnek legalább annyira ott a helye a hétköznapi étkezésünkben, mint egy levesnek, vagy főzeléknek. Igazából Magyarországon nincs túl nagy kultusza a szendvicskészítésnek és fogyasztásnak, így mondhatjuk, hogy nem kis mértékben javítom az ez irányú statisztikát.


Sütöttem a napokban egy kis kosár friss császárzsemlét és kiflit, nem ok nélkül, hiszen előző napról maradt egy kis darab hideg pulykasült, ami csak úgy adta magát egy színes és ízletes pulykasültes szendvicshez. Véletlenül volt itthon egy kis norvég füstölt lazac, így nem csak egyféle szendvics készült. 



Még mindig az előző napi, spanyol ízekre hangolt pulykasült hatása alatt voltam, így a pulykás szendvicset is mediterrán alapokra helyeztem.

1 tojássárgájából aiolit kevertem, a felét elkevertem frissen vágott kaporral. A sima aioli ment a pulykás, a kapros aioli ment a füstölt lazacos szendvicsbe.




A hideg pulykasültből vékonyan szeleteltem, rukolát, és vékony kápia csíkokat tettem még a szendvicsbe. A császárzsemlék még langyosak voltak, úgyhogy nagyokat nyeltem készítés közben.
A lazacos szendvicsben a kapros aiolit vékony csíkra vágott jégsaláta és édes olasz hagyma kísérte.









A hideg pulykasült feléből hússalátát is készítettem, de erről majd legközelebb mesélek.

3 megjegyzés:

  1. Kegyelem… még csak egy sovány reggeli van bennem :-)))

    VálaszTörlés
  2. Szia Alexa Christi! Kovász készítéssel kapcsolatban volna kérdésem, hálás lennék, ha válaszolnál! Kovászom befőttes üvegben lakik, amelynek ha lecsavarom a tetejét, igaz jön aceton szag, de hamar elillan, ami összegyűlt az üvegben, pillanatokkal később csak kovász szag marad! Levet nem engedett, nokedli állagú. A probléma az, hogy igaz, hogy habzik, de csak annyira, hogy csak 1cm-t emelkedik fel ( gondolom gyenge) pedig már 2 hetes a kovász. Olvastam, hogy sokaknak majd kifut az üvegből.. A kenyeret gépben dagasztom, kelesztem, de nem növekszik. Mi legyen vele, öntsem ki, és csináljak új kovászt, vagy valahogy megerősìthetem? Válaszodat előre is köszönöm! L

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bocsánat, de mostanság nem nagyon volt lehetőségem válaszolni ... ez most ilyen.
      Szerintem készíts be új kovászt. Előfordul, hogy nem erősödik meg úgy, hogy érdemes volna vele sütni. Ha 10 napos koráig nem elég élénk, akkor már nem tudod megerősíteni, kár a kísérletezésért, hogy kenyeret süss belőle.
      Még ma készítsd be a kovászt, meglátod ez elég erős lesz ...

      Törlés

Related Posts with Thumbnails