Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2012. szeptember 29., szombat

Egyszerű káposztasaláta – édes, ropogós



Nálunk a család az édes-ropogós káposztasalátát szereti. A fűszerekből a vízzel páclevet főzök , és átszűröm, mielőtt a káposztára kerül - mert nem szeretik, ha kömény vagy más fűszerek felbukkannak a salátában.A legegyszerűbb változat nálunk a nyerő, a lényeg, hogy legyen ízes, édes és ropogós.

Ha valaki fűszeresebben szeretné, akkor egy babérlevelet és egy csipet csombort (borsikafű) is tehet a pácléhez.

 Hozzávalók:

 1 fej káposzta finomra gyalulva

1,5 liter pácléhez:

4 evőkanál ecet
5 evőkanál kristálycukor
1 evőkanál só
1 evőkanál egész kömény
2 teáskanál egész feketebors
1 fej vöröshagyma (kereszt alakban félig bevágva)

A szükséges páclé mennyiségét meg lehet saccolni az edény méretéből, amibe a káposzta kerül.

A pácléhez a vizet felforralom a hozzávalókkal. Csökkentem a hőt és 20 percig gyöngyözve főzöm.
Szűrön keresztül ráöntöm a forró páclevet a finomra vágott káposztára (annyit, hogy ellepje) és hagyom kihűlni.
Lehet készíteni műanyag vödörben, melyet le lehet zárni, vagy átszedni tiszta befőttes üvegekbe.
Hűtőben körülbelül 1 hétig eltartható. Nálunk gyorsan elfogy!

Magyaros sültekhez, pecsenyékhez elsőrangú!

Cigánypecsenye – fokhagymás tarjapecsenye cserépben







Sörben sült pácolt csülök pékné módra – komótosan, cserépben, ropogósra




7 megjegyzés:

  1. Szia! Köszi a receptet. Nagyon ízlik. Tegnap elkészítettem - annyit hibáztam, hogy tényleg "finomra" reszeltem. Legközelebb ilyen szép hosszúakra szeletelem, mint a Tied, mert az én apróságomat nehéz lesz a gyrosba gyömöszölni :)
    Szerinted eltehetem ezzel a recepttel a káposztasalátát télire - befőzőautomatával? Köszönöm! Hajni

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Láttam már én is receptekben, hogy finomra reszelik a káposztát - úgy, mint a KFC-ben a káposzta salátát - de én finomra gyalulva szeretem, mert így szép szálas marad.
      Jó minőségű zöldséggyaluval (mandolinnal) lehet ezt elérni, ezek nem olcsók, de 10-15 évig is bírják! :)
      Szerintem a tartósítás szabályainak megfelelően ezt a salátát is el lehet tenni télire. Anyósom ebben a profi, sajnos ebben nem nagyon tudok tanácsot adni, mert én nem teszek el savanyút télre, hanem anyósom készleteiből garázdálkodunk! :)
      Én a friss salátákban vagyok inkább otthon.

      Törlés
  2. lilakápibol is ellehet késziteni?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem igen. Lila káposztából inkább ilyet szoktam:

      http://nemvagyokmesterszakacs.blogspot.hu/2011/12/szilveszteri-menuajanlat-parolt.html

      Törlés
  3. Hát én most csináltam meg, amennyire egyszerű, annyira nagyszerű. Köszi!

    VálaszTörlés
  4. Köszi, nagyon jól hangzik! Az ecet 10 százalékos legyen?

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails