Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2013. augusztus 24., szombat

Brownie torta törökmogyoróval - születésnapra




Mit tehet az édesanya, ha időzavarban van, mégis születésnapi tortát akar sütni? Süt egy brownie tortát!
Rebeka 20. születésnapján semmiképpen nem terveztük, hogy étteremben ünneplünk, így magam állítottam össze egy kevés macerával járó, mégis igazán ünnepi menüsort.
Egészben göngyölt pulykasült készült néhány egyszerű, mégis nagyszerű körettel, a születésnapi torta pedig ez az egyszerű, csupa csoki brownie torta volt.

Hozzávalók egy csatos tortaformában sült tortához:

25 dkg 32%-os vaj (én házi vajat használtam)
20 dkg 70%-os étcsokoládé (Divine)
10 dkg kakaópor (Divine)
10 dkg törökmogyoró durvára vágva
35 dkg porcukor
7 dkg finomliszt
1 teáskanál sütőpor
4 nagy tojás (házi és friss)

A lisztet átszitáltam a porcukorral és a sütőporral és elkevertem a kakaóporral. A vajat és a darabokra tört csokoládét gőz fölött megolvasztottam, majd hozzáadtam a tört mogyorót. A csoki masszához folyamatosan hozzáadtam a liszt keveréket, amíg teljesen fel nem vette. A tojást felvertem és végül ezt is adagonként elkevertem a masszával, míg a tojást is fel nem vette.
Vajjal kikent, sütőpapírral bélelt tortaformába öntöttem és betoltam a 160 C fokra előmelegített sütőbe. 25-40 percig ajánlatos sütni, attól függően, hogy a közepét mennyire szeretjük lágyan. Mi lágyan szeretjük. 

Nagyon hasonlít ez a brownie torta az egyik kedvenc desszertünkhöz a moelleux-hoz.

Kevésbé gyakorlott háziasszonyoknak is szívből ajánlom ezt a tortát, egy jó tanácsom van mindössze: csakis megfelelő alapanyagokat használjunk! Értem arra, hogy kiváló vajat, csokoládét, kakaóport és friss mogyorót. Nem helyettesíthető egyik sem, hacsak nem egy pékkeverékből, harmadrangú cukrászdában készült süteménnyel kívánunk konkurálni. Ezt pedig nem szeretnénk ugyebár.




A fagylaltot nem én készítettem, amivel feltálaltam, Mövenpick bécsi kávé fagylalt volt a brownie kísérője. 




Még egyszer boldog 20. születésnapot Rebeka! Isten éltessen sokáig!


2 megjegyzés:

Related Posts with Thumbnails