Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2014. július 8., kedd

Rakott csirkemell steak variációk cserépben – füstölt juhtúróval töltött gombával




Olyan színes, olyan ízletes, igazi íz és szín kavalkád, mégis hihetetlenül egyszerű elkészíteni. Nem csoda, hogy gyakran készítem, igaz egyszer így, egyszer úgy.
Most gomba is került a feltétek közé, illetve a saját köretem, mivel kerülöm a szénhidrátot juhtúróval töltött és baconbe csomagolt gombafejek voltak.

Hozzávalók 2 adag gombás változathoz:

2 fél csirkemell „egyenletesre” igazítva
4 csiperke vékonyra szeletelve
6-8 egészen vékony szelet lilahagyma
2-3 vékony karika piros és zöld húsú paprika
2 vékony szelet bacon
15 dkg vegyes sajt: vörös cheddar, holland gouda és füstölt sajt
1 teáskanál fokhagyma chips, frissen őrölt Maldon só és színes bors a fűszerezéshez

Hozzávalók 2 adag „lecsós” változathoz:

2 fél csirkemell „egyenletesre” igazítva
4 félbevágott koktélparadicsom
6-8 egészen vékony szelet lilahagyma
2-3 vékony karika világos és zöld húsú paprika
2 vékony szelet bacon
15 dkg vegyes sajt: vörös cheddar, holland gouda és füstölt sajt
1 teáskanál fokhagyma chips, frissen őrölt Maldon só és színes bors a fűszerezéshez

1 evőkanál olívaolaj és 1 evőkanál vaj a sütéshez.



A töltött gombához:

6 közepes fej csiperke
12 dkg füstölt juhtúró
3 dkg puha vaj
3 evőkanál finomra vágott lilahagyma
6 vékony szelet bacon
frissen őrölt Maldon só és színes bors

Először összeállítottam a gomba töltelékét, most semmit nem dinszteltem, a gomba szárát is összevágtam és az is ment a töltelékbe.

A gombakalapokat sóztam és borsoztam, megtöltöttem őket és baconbe csomagoltam.



A csirkemell steakekre vastagaljú serpenyőben kérget sütöttem közepesen magas hőmérsékleten oldalanként úgy 2-2 perc alatt. A serpenyőben fűszereztem őket.
Cseréptálba szedtem a csirkemelleket, nyakon öntöttem a sütő zsiradékkal és megraktam őket. 
Hagyma, paprika gomba/koktél paradicsom sorrendben, majd betakartam baconnel. Erre következett a kicsit tömörített, durvára reszelt sajt.
Végül a rakott csirkemellek közé rendeztem a töltött gombákat.







200 C fokra előmelegítettem a sütőt és grill-forró levegő programon addig sütöttem, amíg a csirkemelleken a sajt barnulni kezdett, a gombán pedig közepesen átsült a bacon. A cserépből tálaltam.


Nem tagadom, jó kis ebéd is volt! J





1 megjegyzés:

Related Posts with Thumbnails