Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2014. január 8., szerda

Hamburger Alexa Christitől





Azt hiszem, elmondhatom, hogy az egyik kézjegyem a hamburger. Mindenkinek van néhány specialitása, én mindenképpen ide sorolom a hamburgereimet.
Az eddigi legnagyobb nyilvános elismerést a Kiskifli egyik vendégétől kaptam, aki a Kiskiflinek kölcsönadott receptemből készült hamburgerre a Facebookon azt írta, hogy jobb, mint amit a debreceni Ikon étteremben evett. Másnap az Ikon étterem tulajdonosi köre a Kiskifliben költötte el az ebédet, majd sorra feltűntek a séfek is ... 
(Már ne keressétek a hamburgeremet a Kiskifliben, nyár közepéig volt étlapon)


A zsemle és a húspogácsa is saját recept, a többi töltelék pedig mindig a család szavazatainak végeredménye. Semmi pláne, csak friss, kiváló alapanyagok, kellemes fűszerezés és jó kinézet.

A 10 dkg-s zsemlékbe most 12 dkg-s húspogácsák kerültek, így éppen megfelelő volt a kabát és a gomb egyensúlya.

A hamburger zsemléről már megemlékeztem egy külön bejegyzésben:


A húspogácsa pedig az alábbiak szerint készült.

Hozzávalók 4 hamburgerhez:

40 dkg bélszín késsel apróra vágva 
1 kisebb édes olasz hagyma finomra vágva
1 nagyobb fej fokhagyma finomra vágva
1 evőkanál darált házi paprika
frissen őrölt Maldon só és színes bors
kis csokor petrezselyemzöld finomra vágva
néhány (kevés kell bele!) friss rozmaring levél finomra vágva
1/2 teáskanál cayenne bors 
1/2 teáskanál morzsolt korianderlevél
1 evőkanál Dijon mustár (Edmond Fallot)

 A húsmasszát 4 részre osztottam, fánkszaggatóban tömörítettem, majd a gyűrűt lehúzva fóliába

csomagoltam és még egy kicsit meglapítottam, mert ahogyan majd sül a hús tömörödik és összehúzódik. 



Néhány órán át hűtőben pihentettem, majd olívaolajjal meglocsoltam és forró kontakt grillben néhány perc alatt megsütöttem. A bélszínnek csak annyi kell, hogy kérget kapjon és rácsos legyen a húspogácsa felszíne, hogy belül szaftos maradjon.
Még a húsok előtt a félbevágott zsemléket megpirítottam a kontakt grillen, és félretettem.

Jégsalátát, paradicsomot, lila hagymát, kígyóuborkát és csemegeuborkát készítettem elő, közepesen vékony cheddar szeleteket szeltem. Most kész ropogós hagymát tettem a szendvicsekbe, de itt található az édes-ropogós hagyma receptem.  Az elmaradhatatlan tökéletes bacon pedig így készült:

Route 66 English muffin és tökéletes sült bacon


A kisfiam választotta a szószt, érdekes módon most nem a BBQ, hanem újra a mézes-mustáros szósz lett a befutó:

Házi majonéz és társai: tartármártás, aioli, mézes-mustáros szósz



Végül, de nem utolsó sorban pedig igen, át tudtam harapni a hamburgeremet, igaz, nem a derekánál kezdtem! J



4 megjegyzés:

  1. Én nagy csodálója vagyok a hamburgereidnek! Ugyan nem vagyok nagy burgeres, de nagyon NAGYON szívesen kóstoló alá venném ;-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Anazar! Nálunk is egy évben csak 3-4-szer kerül terítékre, de a gyerekek miatt fontos, hogy ne maradjanak ki a hamburgerből. Sajnos nagyon kevés helyen kapni jót, még jó éttermekben is (nyilván nem a Mekiről beszélek, az alapból vörös posztó) úgyhogy nincs is más választásunk! :) Készíteni pedig nagyon szeretem ... :)

      Törlés
  2. Nagyon jól néz ki!
    Az lenne a kérdésem, hogy akinek nincs kontakt grillsütője, az hogy tudja a legegyszerűbben megsütni a húst, hogy ne essen szét? Mit javasolsz? :)
    Előre is köszönöm a választ!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hú, ez engem is érdekelne! Ha majd lesz időd, adsz tippeket? Köszi! Brenda

      Törlés

Related Posts with Thumbnails