Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2014. január 4., szombat

Chilis-fokhagymás fehérboros spagetti 15 perc alatt




Még ünnep előtt készült ez a spagetti nálunk, óriási sikere volt. A kisfiam, mint fejlődő szervezet kapott mellé frissen sült borjúszeletet, de alapvetően ez egy önálló főfogás. Tipikusan az az étel, melyet nem a nehézségi foka, hanem a kevés számú, de kiváló alapanyag tesz emlékezetessé.
Így ünnep után szerintem nincs tökéletesebb alkalom, hogy napirendre tűzzük!

Hozzávalók 4 főre:

8 nagy gerezd fokhagyma finomra vágva (nem átnyomva)
1 piros chili mag és csuma nélkül finomra vágva
1 csokor petrezselyemzöld finomra vágva
4 dkg vaj
4 evőkanál olívaolaj
2 dl száraz fehérbor
frissen őrölt Maldon só és színes bors

35 dkg spagetti             
4 liter víz
1 evőkanál só

A közepesre hevített vaj-olívaolaj keverékén először a chilit, majd a fokhagymát is hozzáadva kissé megpirítottam. A fokhagyma ne kapjon színt. Felöntöttem a fehérborral és hagytam, hogy szinte teljesen elpárologjon belőle. Sóztam, borsoztam, hozzáadtam a petrezselyemzöldet és néhány kavarás után a kifőzött és kissé lecsöpögtetett spagettit. Elkevertem, hogy a tésztát egészen bevonja a pikáns máz és azonnal tálaltam.
A kisfiamnak sóval, borssal fűszerezett, vajban frissen sült borjúszeletet csíkoztam mellé.


Nagyszerű és egyben egyszerű hétköznapi fogás, melyhez szinte mindig van itthon alapanyag, ergo nem kell különösebben rákészülni.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails