Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2014. január 24., péntek

Pácolt tarja pecsenye (flekken) kevert salátával, fokhagymás joghurtszósszal





Gyors, hétköznapi ebéd volt most, de olyan gyakran készítem, hogy gondoltam most már bejegyzést is írok róla. 
Nehezen tudom a fiúkat elszakítani a csirkemelltől. Hála Istennek, amikor bejelentem, hogy flekken lesz, akkor ujjonganak. Így kéthetente biztosan terítékre kerül nálunk. Természetesen a fiúk kapnak mellé valamilyen krumpli köretet is, számomra salátával az igazi, mintha csak nyár volna … J

Kicsit szívtam a fogamat korábban, hogy túl gyorsan fogy a dijoni mustár itthon, de rátaláltam nagyon kedvező áron óriás kiszerelésre (850 mg) a Culinarisban, ráadásul Edmond Fallot márkára, a kis kiszerelés másfélszeres áráért. Azóta pancsolom is rendesen szívbaj nélkül. Érdemes beszerezni, még ha vidékről egy kicsit macerás is.

A pácom alapja mindig dijoni mustár, mostanában steakes fűszereket adok hozzá, mint fűszerpaprika, chili, koriander, fokhagyma chips és durvára tört kömény. 1 kg/6-7 szelet húshoz 2 evőkanál dijoni mustár, 1 ½ evőkanál fűszerkeverék és 3 evőkanál olaj szükséges, amit szépen kikeverek. Beecsetelem vele a tarja szeleteket és 2-3 órára hűtőbe teszem.


Szigorúan sütés előtt sózom, frissen őrölt Himalája sóval, majd olajjal vékonyan kikent tepsire rendezem és 200 C fokra előmelegített sütőbe tolom 20 percre. Ekkor grill-forró levegőre kapcsolok és mindkét oldalán 5-5 perc alatt meggrillezem a húsokat. 


Puha, omlós, mégis a felszínén ropogós flekken a végeredmény, amivel oly csekély gondom volt, hogy most közben még egy fánksütésre is beneveztem.


A jól bevált fokhagymás joghurtszószt készítettem hozzá, görög joghurtból, áttört fokhagymából, egy evőkanál olívaolajjal és frissen őrölt Himalája sóval elkeverve.


A salátát római és jégsalátából, zöldpaprikából, szilva koktélparadicsomból, zöldhagymából, kígyóuborkából kevertem. Mindent csinosan felvágtam és elrendeztem a tányérokon.


Családi kedvenc ételünk, jó szívvel ajánlom mindenkinek, aki kevés idő és energia befektetéssel szeretne fejedelmi fogást az ebéd vagy vacsoraasztalra varázsolni! J



6 megjegyzés:

  1. Az elején sem kell letakarni, párolni? Köszi a választ!

    VálaszTörlés
  2. Kipróbáltam! Ezek után kitárólag így...!! Isteni!

    VálaszTörlés
  3. Mi ezt a bizonyos mustárt nem tudjuk megenni annyira sós és erőteljes. Lehet, hogy pácolásra alkalmasabb, de egy jó debreceni-mustár kombó ezzel lehetetlen :(.
    üdv, v.

    VálaszTörlés
  4. 2 éjszakát pácolódik az is jót tesz neki?

    VálaszTörlés
  5. 2 éjszakát mustár+kakukkfűben pácoltam és így sütöttem. Fantasztikus lett!

    VálaszTörlés
  6. Tarja, jó újnyi vastagra szeletelve
    dijoni mustár
    méz
    fokhagyma
    friss, aprított gyömbér
    őrölt szerecsendió
    frissen őrölt feketebors
    olívaolaj

    Ebben 2 napig pácolva, majd a fent leírt módon megsütve (5-5 perc helyett 8-8 percig grillezve max hőfokon, légkeveréssel, időnként forgatva a szaftjában/olajban)

    Isteni lett!

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails