Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2010. július 13., kedd

Útravaló: házi rántott húsos szendvics





Nagyon megörültem, amikor olvastam Limara rántott húsról szóló bejegyzését, bár az én rövid múltra visszatekintő oldalamon is volt már szó róla. Nálunk igazi házi kedvenc.

A szakácsolvasókönyvemben számtalan panírozási módot és lehetőséget felsorakoztattam, hiszen nem csak a magyar, hanem például az extra népszerű és egészséges ázsiai konyha is szívesen burkol.
Ha hirtelen sütünk halat, májat, vagy húst, már egyszerűen a lisztben forgatásnak is meg van a gyakorlati haszna, hiszen lényegesen több szaftot és zamatot tartunk bent az alapanyagban, ha lisztben előbundázzuk.

Az utóbbi időben kétszer is készítettem kiránduláshoz, utazáshoz rántott húsos szendvicset.
Egyik alkalommal, a kisfiammal mentünk busszal egész napos focibajnokságra, legutóbb pedig a 30 órás utazásra készítettem a lányomnak. A lányomnak sütöttem egy kovászos kenyeret is az első napokra, hogy ne legyen azonnal gondja a bevásárlással, amikor megérkeznek.


A zsömlét is házilag sütöm a szendvicsekhez, 30 dkg lisztből 8-9, 50 dkg-ból legalább 14 friss zsömle lesz.

Borjú karajt vagy combot, sertés karajt, és ritkábban csirkemellet bundázok. Egy nagy fej friss saláta pedig még sok is egy jó nagy adag szendvicshez. Semmiféle további „kenőanyag” nem szükséges hozzá.
Ha van lehetőség az út során bíbelődni vele, akkor a mosott és lecsöpögtetett salátát külön edénybe csomagolom, és amikor rákerül az evésre a sor, egyszerűen a kész szendvicsbe helyezem.
Egyébként semmi baj nem éri a salátát, ha már a csomagoláskor belekerül, a benzinkutaknál például tonna számra fogynak az előre csomagolt szendvicsek, melyekbe egy kis fecni salátát, természetesen, úgy, hogy kikandikáljon, napokkal előbb beletesznek.
Ettől egyszerűbb, finomabb és tartalmasabb útravalót szerintem ki sem lehet találni, mint frissen sütött házi zsömlével, rántott hússal és friss salátával egy jó adag szendvicset összedobni.

2 megjegyzés:

  1. Na, az elôbb többet írtam, de elveszett. Tetszik a blogod, olvasgatom.

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm. Örülök, hogy olvasod, írj, kérdezz nyugodtan. Szeretek "csevegni":-)

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails