Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2011. szeptember 1., csütörtök

Rusztikus nyári melegszendvics maradékokból. Sok zöldséggel, kovászos házi kenyéren





Újból csak egy tipp, hiszen melegszendvicset szinte bármiből lehet készíteni. Időnként tele van a hűtő egy-egy darabka megmaradt sajttal, néhány szelet sonkával vagy kis darab kolbásszal, ami az előző napi uzsonnából maradt ki. Egy fél paprikával, konyhakész lilahagymával. Ilyenkor szeretem őket még frissen felhasználni, jöhet egy színes omlett vagy baszk rántotta, vagy a melegszendvics.

Néhány szelet rozmaringos karajsonka és néhány karika szalámi illetve egy kisebb darab katalán kolbász „szúrta a szememet”, mellette volt néhány darab, már megkezdett zöldség és egy kisebb darab gouda sajt. Persze az előző napokban sült kovászos kenyerem volt az egyik fő ihletadó, bár még néhány nap múlva is kívül ropog, belül puha, de ilyenkor már akár meg is pirítom. Egyébként a kovászos kenyér szerintem pirítva az összes kenyér közül a legfinomabb.

Egy fél fehérhagymát, piros és zöld kápia paprikát és néhány koktélparadicsomot használtam még fel a szendvicsekhez.

A kovászos kenyérszeleteket enyhén előpirítottam, megkentem vajjal. A sonkás szendvicshez csíkokra vágtam a sonkát, majd megraktam a csíkokra vágott paprikával és szálára vágott hagymával és negyedelt koktélparadicsommal. Szeretem a sajtot kockára vágva a melegszendvicsre tenni, szerintem rusztikusabb, szemrevalóbb, mint amikor reszelt sajttal fedem be.

A másikféle szendvics is ugyanígy készült, itt a kolbászkarikákra és a szalámira jöttek a zöldségek és a sajt. Egy kis frissen őrölt bors kötelező.







A sajt szépen megolvadt, a zöldségek ilyenkor meggrilleződnek kicsit, hiszen nem fedi teljesen a sajt, ez még jobb ízt ad a szendvicsnek.

Nem nagy szám, de nagyon mutatós, nagyon finom és a maradékok felhasználása pedig segít rendet rakni a hűtőben.

Érdemes bepillantani korábban készült szendvicseim receptjeibe itt.

1 megjegyzés:

Related Posts with Thumbnails