Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2011. szeptember 4., vasárnap

Bazsalikom és petrezselyem pesto közvetlenül a fűszerkertemből





A bazsalikom és petrezselyem tövek érzik magukat a legjobban, a fűszerkertemben, mert szó szerint kaszálni lehet őket már. Már régen készültem, hogy pestoba kerülnek, de valahogyan időről időre valami más előzte meg. Most sort kerítettem rá, hiszen rendkívül széles a felhasználási területe, a pestot nem csak tésztára lehet használni.

Nem készítettem belőlük sokat, hiszen a pesto sem jó, ha nagyon sokáig áll, különösen a bazsalikom érzékeny fűszernövény, gondoltam, csak néhány ételhez elégséges adagot készítek, és néhány hét múlva újra készítek frisset.

Kifejezetten az volt a célom, hogy a fűszernövényeké legyen a főszerep a pestoban, így igencsak „spóroltam” a többi hozzávalóval. Az adott étel készítésekor majd kiegészítem annak függvényében, amire használom.

Bazsalikom pesto

10 dkg frissen szedett leöblített bazsalikom levél

1 nagy gerezd fokhagyma összevágva

1 evőkanál fenyőmag mozsárban összenyomva

2 evőkanál frissen reszelt pecorino romano (értelem szerűen parmezánnal kiváltható)

1,5 dl extra szűz spanyol olívaolaj (érdemes a spanyol olívaolajaknak utána olvasni, megismerni, mert a spanyol olívaolaj „piacvezető”)

kevés só, frissen őrölt színes bors


Petrezselyem pesto

6 dkg petrezselyem átöblítve

1 nagy gerezd fokhagyma összevágva

1 evőkanál fenyőmag mozsárban összenyomva

2 evőkanál frissen reszelt pecorino romano (értelem szerűen parmezánnal kiváltható)

0,6 dl extra szűz spanyol olívaolaj

kevés só, frissen őrölt színesbors

Az olívaolajon kívül minden hozzávalót robotgépbe tettem és gyorsan, egy-két perc alatt rusztikusra turmixoltam. Kis adagonként elkevertem az olívaolajjal, üvegbe kanalaztam és behűtöttem.

A pestot hagyományosan fűszer mozsárban készítik, de ezt a lehetőséget én most kihagytam. A mesterkonyhákban is készül pesto gépben, úgyhogy nincs bűntudatom, hogy időtakarékosan jutottam hozzá a végeredményhez.






Még aznap frissen használtam belőle egy húsételhez, másnap pedig már egy szendvicsre került belőle. Nem, nem tésztával kezdtem. De ezekről majd legközelebb mesélek.




1 megjegyzés:

  1. Nagyon tetszik. Nálam is a petrezselyem és a bazsalikom van túlsúlyban. Ki fogom próbálni. :)))

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails