Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2011. szeptember 1., csütörtök

Tökfőzelék - gyorsan, egyszerűen, kaprosan, tejfelesen




Könnyű dolgom volt, mert a piacon frissen gyalult tököt vettem. Úgyhogy innentől már percek kérdése volt, hogy főzelék legyen belőle vacsorára. Többféleképpen is mutattam már be tökfőzeléket – elegánsan is, és pürésítve is - most itt egy újabb egyszerű megoldás, mely a liszt elhagyását kivéve szerintem egészen hagyományos.
Kifejezetten a gulyásnapra készült szürkemarha lábszár pörkölthöz terveztem. Ezt a párosítást nem lehetett kihagyni.
Hozzávalók 4 adaghoz:
1 kg vastagra gyalult tök
6 dkg vaj
2 db közepes vöröshagyma
2 evőkanál barnacukor
1 csokor kapor
3 dl tejfel
Só, bors
A vajon megdinszteltem az apróra vágott hagymát, majd beletettem a tököt, a cukrot, sóztam, borsoztam és most tovább pároltam kicsit, mint szoktam. Nem nagyon lágyra, de nem is roppanósra.
Két merőkanálnyit kivettem belőle és botmixerrel pépesítettem. Hozzáadtam az összevágott kaprot, és elkevertem szobahőmérsékletű, előre jól kikavart tejfellel. Ezzel habartam be a főzeléket.





Alacsony hőfokon rotyogtattam pár percig majd azonnal feltálaltam.
Úgy volt fejedelmi, ahogyan volt. Egyszerű, friss és finom.



6 megjegyzés:

  1. Valóban nagyon finom lehetett. igen guszta !

    VálaszTörlés
  2. Biztosan hozok megint a piacról gyalultat!

    Olyankor mindig akad valaki, aki elkészíti :-)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon guszta a tökfőzeléked,pláné ilyen finom pörköltel,nyami:)

    VálaszTörlés
  4. A tökfőzelékért nem vagyok oda, de a feltét isteni

    VálaszTörlés
  5. Jelentem, ma tökfőzelék volt ebédre hamis disznósülttel. utóbbi úgy készült, hogy csirkemellhez nem volt itthon, csak sülthús keverék :-)))

    Nagyszerűen sikerült, nem e recept szernit, de ennek ihletésére, már ami a botmixert illeti.

    Köszi a tippet! (Igen, tudja az ember, csak néha nem árt, ha valaki megemlíti, hogy "de régen ettünk utoljára tökfőzit!" :-)

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails