Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2014. október 20., hétfő

Kacsamájpástétom – egyszerűen, nagyszerűen






Fontos megtanulni, hogyha első osztályú alapanyaggal van dolgunk, akkor mindig a legegyszerűbb megoldásra kell törekedni. Minél gyengébb az alapanyag, annál több fűszerre és hókuszpókuszra van szükség, hogy az étel finom legyen.
Nekem most első osztályú, hizlalt kacsamájam volt, így a legegyszerűbben készítettem el, hogy a felséges alapanyag egyetlen előnyét sem nyomjam el. J

Hozzávalók 4 adaghoz:

25 dkg hizlalt kacsamáj (24 órán át jeges tejben pihent)
1 tojás
frissen őrölt Himalája só és vegyes bors
3 cl édes bor – Marsala, Portói, Madeira – nekem most a mézes fehérborban párolt gyümölcsök leve volt kéznél, a lényeg az, hogy kell egy kis édes/gyümölcsös íz és sav a pástétomba, hogy kikerekítse az ízeket J

4 evőkanál kacsamájból kisült zsír vagy olvasztott vaj

A hozzávalókat (a kacsazsír kivételével) alaposan turmixoltam. Előre kivajazott és hűtött pástétom tálkákba kanalaztam.
A sütőt 100 C fokra bemelegítettem egy tepsivel, amibe egy jó ujjnyi vizet öntöttem.
Beleállítottam a tálkákat és 1 órán át pároltam a pástétomokat. 40 perc elteltével a pástétomok tetejére kanalaztam a kacsazsírt.

Egy óra múlva kiemeltem őket, hagytam kihűlni, majd betettem két órára a hűtőbe, fóliával lefedve. 




Tálaláskor megszórtam rózsaborssal és diós - tönkölyös svájci gyökérkenyérrel kínáltam … no comment! J



1 megjegyzés:

  1. Üdvözlöm!
    Ha nincs pástétomos tálkánk, akkor hogyan oldható meg a párolás a sütőben? Nagyobb jénai edényem van pl. Köszönöm!

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails