Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2011. június 9., csütörtök

Angol muffin reggelire: pármai sonkával és mozzarellával, gombás omlettel és baconnal











Gyakran készítek reggelire angol muffinból szendvicseket, jó néhány variációban mutattam már be. Az angol muffin tulajdonképpen egy egyszerű zsömle, mégis minden más zsömle fajtától különbözik. Az angol reggeli egyik alapvető eleme.
Nagyon egyszerű elkészíteni, újabban kukoricaliszttel keverve készítem. Az alapreceptem itt található.
Most nagyobb zsömléket szaggattam, ebből a mennyiségből általában 8 darabot készítek, most csak 6-ot, mert szerettem volna gazdagon megrakni.







Azt szeretném demonstrálni, hogy természetesen a hagyományos variációk időről-időre visszatérnek, ugyanakkor időnként érdemes elengedni a fantáziánkat és újabb feltétekkel is érdemes próbálkozni.
A pármai sonkás -mozzarellás muffin egészen egyszerű mutatvány volt, kis, kettészelt mozzarella golyókból készített alapra halmoztam annyi sonkaszeletet, amennyit csak ráfért.







Az omlettes muffinhoz először egy hagymás gombaalapot készítettem, friss kakukkfűvel. Vékonyra szeletelt bacon csíkokat sütöttem ki vajban ropogósra, a visszamaradt zsiradékon pedig omlettet készítettem. Ezt töltöttem meg a hagymás gombaraguval, majd négyszögletűre összehajtottam, amíg a tojás lágysága megengedte.
Amikor az omlettet kiemeltem a serpenyőből megpirítottam benne a zsömléket, majd összeállítottam a reggeli szendvicset. Az omlett és a bacon nagyszerű kiegészítője az olvadt szendvicssajt. Nekünk a Zott szendvics lapkasajt erre a kedvencünk.











Természetesen nem mindenki kezdi a napot ilyen tartalmas reggelivel, színes, ízletes vacsorafogás is lehet.

Érdemes körülnézni az oldalamon, mert számos angol muffin verziót és angol reggelit mutattam már be.

7 megjegyzés:

  1. Elpusztulok, ez annyira gusztusos...nyálkendőt ide izibe...

    VálaszTörlés
  2. Most ettem nem régen, de a képek láttán egy kicsit ehetnékem támadt! Nagyon guszták!

    VálaszTörlés
  3. Te még egy szendvicset is olyan gusztán tudsz tálalni, hogy igaza van Évának!Nemrég vacsiztam, de le tudnám gyűrni!:-)

    VálaszTörlés
  4. Itt is: nagyon tetszik!
    Szívesen megreggelizném :-)

    A "nyálkendő" valóban elkélne :-P

    "De hogyha én elpüsztülök
    énbelőlem nem lesz tulok."

    VálaszTörlés
  5. :-) :-) :-)
    Ez Mormogi Papának szól (mindig valahogy egyszerre csorog a nyálunk a finomságaid láttán).
    Már egyszer nekiugrottam ennek az angol muffinnak - ezt a receptedet követve:
    http://nemvagyokmesterszakacs.blogspot.com/2010/10/angol-reggeli-maskepp-hagyomanyos-angol.html
    de nem mertem közzétenni az eredményt (majd egyszer, ha lesz egy "bakik" nevű címkém, oda besorolhatom). Jó lett, jó lett, de...semmi köze a Te angol muffinodhoz. Pedig még a boltba is elugrottam csakis és kizárólag baconért, mert ugyanolyant akartam, mint amilyen a Te guszta képeiden szerepel. Mondanom sem kell, inkább sonkás tojás lett belőle.
    Nem adom fel!!!

    VálaszTörlés
  6. M@rti, az érdem nem az enyém :-)

    Manómérce találta ki! Lásd itt az Első Szólót!

    :-)))

    VálaszTörlés
  7. Ez egyszerűen fantasztikus !!! Áll mögöttem a család és csak ezt hallom : mmm , hmmm, áááaaáá, ez igen ! :) :)

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails