Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2011. március 9., szerda

Cajun csirkeszárnyak angol zellerrel és tzatzikivel










Meg sem számoltam, hogy az elmúlt mindössze néhány hónapban hányféle fűszerezésű csirkeszárnyat mutattam be. Sokfélét az biztos, érdemes áttekinteni.
Úgy döntöttem, hogy ez esetben cajun fűszerezéssel készítem el a csirkeszárnyakat.
Legutóbb egy nagy adag cajun fűszerkeveréket készítettem, említettem, hogy célom volt vele. Néhány hétig fűszertartóban büntetlenül tárolhatjuk, mondanom sem kell, hogy nálunk csak néhány napos volt a fűszer pályafutása, két további ételhez néhány napon belül felhasználtam. Továbbra is fenntartom, hogy akár a sült csirke fűszerkeverékünket le is cserélhetjük végleg cajun, házilag gyorsan és könnyen előállítható fűszerkeverékre. Érdemes kipróbálni.

15 csirkeszárnyat készítettem elő, a szárnyak hegyét félretettem alapléhez, és további két részre daraboltam őket. Fél órával sütés előtt egyszerűen megforgattam a szárny darabokat a fűszerkeverékben és vékonyan olajozott tepsire helyeztem őket.





Tzatzikit készítettem. Egy kígyóuborkát durvára lereszeltem, egy nagy gerezd átnyomott fokhagymával, sóval, borssal elkevertem és hűtőbe tettem. Fél óra múlva kinyomtam belőle a nedvességet. 2 dl görögjoghurtot elkevertem 1 dundi gerezd átnyomott fokhagymával, és egy evőkanál olívaolajjal és hozzáadtam a kifacsart fűszeres uborkát. Hagytam egy-két órát pihenni a hűtőben. Angol zeller szárat egyformára igazítottam, hosszában két-háromfelé hasítottam. A tzatzikis tálka szélébe nyomkodtam a zellerszárakat.









220 C fokra előmelegített sütőbe tettem a tepsit a csirkeszárnyakkal. 15 perc múlva olajjal megspricceltem a tetejét és 200 C fokon 20 percig sütöttem tovább. Közben egyszer megforgattam a szárny darabokat. Utána újra 220 fokra kapcsoltam és szép pirosra pirítottam.
Az angol zeller szárakkal körberakott jéghideg tzatziki mártogatóssal azonnal, forrón tálaltam fel a ropogós, ízletes cajun csirkeszárnyakat.
Gyors, ízletes, egészséges és a gyermekek körében is népszerű ez a vacsora. A kisfiam osztatlan kedvence.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails