Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2011. július 29., péntek

Újra krumplis lángos: tejszínes joghurttal, krémes fokhagymával, ementálival





Strandszezonban egyébként is csak úgy adja magát a lángos, nem csak a strandon, hanem itthon is. Szerintem az egyik legegyszerűbb kelt tészta, csak egy kis krumpli szükséges hozzá a liszten, élesztőn, vízen, són és egy kis tejen és olajon kívül.
A „nagybetűs” barátnőm születésnapjára készített vacsoráról sajnos képekben nem tudok beszámolni, mert olyan hirtelen kellett elkészítenem, hogy képriport készítése sem fért bele. Rablóhúst készítettem fűszeres szűzpecsenyéből, jóféle magyar kolbásszal, mangalica szalonnával, kétféle hagymával, gombával, piros húsú és zöld kápia paprikával. Héjában sült krumpli volt a köret, melyből sokat készítettem, mert a gyerekek a legutóbbi grillvacsorán is dupla adagot kértek belőle.
Ebből a krumpliból maradt éppen annyi, hogy „egy adag”, vagyis 8 közepes lángoshoz való tésztába éppen elég lett.
A kihűlt héjában sült krumplit - meghámozva - kis lyukú reszelőn lereszeltem, ezt adtam a tésztához.

Hozzávalók 8 közepes lángoshoz:

20 dkg reszelt főtt vagy héjában sült krumpli
40 dkg kenyérliszt (BL 80-as vagy pizza liszt) de finomliszt is teljesen megfelel
1,5 dl langyos tejben teáskanál porcukorral megfuttatott 3 dkg élesztő
¾ dl langyos víz
2 teáskanál finom tengeri só (ha „erős” a só, akkor kicsit kevesebb is elég)
1 evőkanál olaj

A hozzávalókból tésztát gyúrtam, majd 10 perc pihentetés után alaposan megdagasztottam. 50 perc, egy óra alatt - ruhával lefedve - duplájára kelesztettem, majd lisztes felületen 8 részre osztottam és kis cipókat formáztam belőle.
4-et azonnal kisütöttem, a másik 4-et lisztezve, egyenként fóliába csomagolva eltettem a hűtőbe.
Kétujjnyi közepesen forró olajba tettem a „saját súlyával” lángos formára igazított tésztát és mindkét oldalán aranybarnára, ropogósra sütöttem. Időnkét fogóval megemelem, hogy a közepe alá szoruló levegőt kiengedjem, hogy a közepe is kellőképpen megsüljön.





Nem az újítási vágy vezérelt abban, hogy most nem tejföllel, hanem tejszínnel elkevert joghurttal kínáltam, hanem mert nem volt éppen tejföl a kezem ügyében.

2 dl joghurtot kevertem el 1 dl tejszínnel. Ez a mennyiség mind a 8 lángoshoz elégséges.
Hagyományos fokhagymakrémet készítettem: 4 gerezd fokhagymát átnyomtam, és megsóztam. Kisvártatva krémesre kikevertem. Annyi hideg vizet adtam hozzá, hogy kellemes, kenhető állagú fokhagymakrémet kapjak.

A lángosokat a házi fokhagymakrémmel, a tejszínes joghurttal és reszelt ementálival kínáltam. No, és másnap, a második adagot is ugyanígy.
A krumplis lángos tésztája nagyon jól viselkedik hűtőben tárolva másnap is.

Korábbi lángos receptjeim:

Krumplis lángos, ahogyan illik: fokhagymásan, tejfölösen, reszelt sajttal



Krumplis lángos lilahagymás raitaval


Fokhagymás-kapros fetával és lilahagymával töltött lángos

2 megjegyzés:

Related Posts with Thumbnails