Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2011. május 13., péntek

Krumplis lángos, ahogyan illik: fokhagymásan, tejfölösen, reszelt sajttal





Az ötletet néhány szem megmaradt hamuban sült krumpli adta. Előző nap grilleztünk és kicsit több héjában sült krumpli készült, mint elfogyott. Az Agria fajtájú, sárga húsú krumpli nagyszerűen viselkedik bármit is készítek belőle. Finomra áttörtem és ez került a lángos tésztájába.
40 dkg kenyérlisztet átszitáltam. 20 dkg krumplit krumplinyomón áttörtem. 1,5 dl langyos tejben egy teáskanál porcukorral megfuttattam 3 dkg élesztőt. A lisztet, a krumplit, a megfuttatott élesztőt, ¾ dl langyos vizet, két teáskanál sót és egy evőkanál olajat összegyúrtam, alaposan megdagasztottam. Egy óra alatt duplájára kelesztettem, nyolc részre osztottam és kis cipókat formáztam belőlük. Meghintettem liszttel és ruha alatt 30 percig pihentettem.
Kétujjnyi napraforgó olajat közepesen felforrósítottam, a kis cipókat kézzel lángos formára nyújtottam és az olajba tettem. Többször megmozgattam, hogy a közepe alá szoruló levegőt kiengedjem, hogy ott is rendesen átsüljön. Amikor szép barna lett az egyik oldala, akkor megfordítottam és a másik oldalán is szép barnára sütöttem.
Ropogós, mégis könnyű, belül puha lett a lángosom. Egy szolid vacsorára egy-egy lángos elégséges. A másik négy lángos cipót fóliába csomagolva eltettem másnapra a hűtőbe. Kíváncsian vártam, hogyan fog viselkedni. Másnap is ugyanolyan finom lángos sült a tésztából, egy kicsit talán még ropogósabb lett.
Átnyomtam néhány gerezd fokhagymát sóztam, majd hagytam állni 10-15 percig. Kevés vízzel krémesre kevertem. Tejfölt alaposan kikevertem és sajtot reszeltem. Mindenkinek ízlésének megfelelően készítettem el a finom, forró lángost.
Nagyszerű vacsora volt, kár, hogy ritkán jut az eszembe, hogy lángost süssek.

14 megjegyzés:

  1. De milyen jó, hogy az eszedbe jutott!
    A lángos tipikusan az az étel, amit az ember mindig "házon kívül" fogyaszt, pedig... Odahaza bizonnyal finomabb lesz!
    Az ok: a járva-kelve fogyasztható étel (megesszük a tányért is :-) praktikus bárhol, ahol az embernek ideje-módja-stb. nincsen vendéglőbe menni. Ráadásul a készítőnek is könnyebbség, hogy nem kell hozzá evőeszköz - egy papírtálca (ha ugyan...) és pár papírszalvéta is megteszi.
    (No és mondjuk a haszonkulcs meg az hivatalnak patzkázásai (:-) is kikerülhetőbbek...
    Szerintem feltétlenül érdemes otthon is próbálkozni vele, csak hogy megtudjuk: milyen is a valódi hazai változat!

    VálaszTörlés
  2. Mormogi Papa: :)))
    Mondom a lányomnak, míg tömjük a fejünket a lángossal: ugye, hogy pont olyan, mint a fürdőben!? ...megrőkönyödve rám néz...erre én riadtam meg...mondja: anya, ez sokkal finomabb! :)))
    Egyébként tényleg az volt. Kívül ropogós, belül könnyű és puha. Nagyon finom volt.

    VálaszTörlés
  3. Nahát, a "fürdős lángos" új kategória :-)))
    Leginkább vásárokban, Balcsiparton és hasonló helyeken botlunk bele :-P

    VálaszTörlés
  4. A kisfiam a mangalica fesztiválon evett lángost...600 pénzért...:))
    Szerintem a 8 lángos tokkal vonóval nem került annyiba, úgyhogy érdemes megfontolni a házi lángossütést! :)

    VálaszTörlés
  5. "Egy szolid vacsorára egy-egy lángos elégséges."
    Aha! Amennyiben malomkerék méretű!... :))
    Szívem gyűrődne a szomortól, ha ekkorka lángossal kellene beérnem vacsora gyanánt. :)))
    Én sem vetem meg a szerény, szolid vacsorákat,... csak az legyen bőséges!... :)))

    VálaszTörlés
  6. Spájzcetli: :)))
    ...na, jól van, Neked kisütnék kettőt, vagy hármat vacsorára! :))
    Rendben!?...:))

    VálaszTörlés
  7. Hmmm, sok kicsi sokra megy. A malomkerék méretű esetleg nem sül át eléggé...
    Volt tegnap(?) egy csatornán valami amerikai, aki állítólag a legnagyobb, ipari méretű pizzákat készíti. Futódaruval "szolgálja fel". De vizuálisan úgy tűnt: ettem már jobbat is. Sok jobbat...
    Na jó: a 32 centiméteres még tán belefér :-)))

    VálaszTörlés
  8. Mormogi Papa: Egy húron pendülünk...:)))
    A fenti okokból ajánlottam fel a sok kicsit Spájzcetlinek. A mennyiség ne menjen a minőség rovására! Már ha nem rekordkísérletről van szó, akkor nem a gyomor az első! :))

    VálaszTörlés
  9. "..na, jól van, Neked kisütnék kettőt, vagy hármat vacsorára! :))"
    ...na, azért!... :))
    ...Egyébiránt én is a minőség híve vagyok... Képes volnék egy babkonzerv mellett éhenhalni...:)))

    VálaszTörlés
  10. Spájzcetli: Afelől nincsenek kétségeim, hogy a minőség híve vagy! Hiszen mi is egy húron pendülünk! :)))

    ...azért egy "kedves vagy köszönöm" jöhetett volna az extra adagért...:)))

    VálaszTörlés
  11. "...azért egy "kedves vagy köszönöm" jöhetett volna az extra adagért...:)))"
    ... bocsánat!, de még csak a harmadiknál tartok!... Köztudottan lassú evő vagyok, minden rágás között elmélázok, itéletet alkotok, hosszan élvezek valahány falatott...
    Igérem, miután a tányérom árván mutatkozik, megköszönöm az extra adagot!...

    VálaszTörlés
  12. ... Köszönöm nagyvonalú kedvességed! Annyira ízlett, hogy még a falatot is két "t"- vel írtam az előzőekben (tudat alatt nyomatékosítottam megelégedettségemet ezzel a két "t"-vel) :))

    VálaszTörlés
  13. Spájzcetli: :))) ...annyira ízlett a lángos Neked, hogy már evés közben múlt időbe tetted...etted a falatott...:))

    VálaszTörlés
  14. ...nyomatékosított, megelégedett, ízlett, ettem,... falatott...
    ... végül is illik a sorba, még ha a magyar helyesírás kardos őrei homlokukat ráncolják is!... :))

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails