Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2011. július 15., péntek

Fűszeres pulykasteak színes paprikákkal, paradicsommal, lilahagymával, baconnal és sok sajttal sütve




Évek óta készítem ezt az ételt különböző variációkban. Az ihletadó Boros László mesterszakács, a debreceni Belga étteremben sokáig volt az étlapon az étel, melyet „hazahoztam” és időről-időre elkészítek különböző alapanyagokból.

Bemutattam már karajból, mely az egyik legtöbbször látogatott étel az oldalamon. Gyakran készítem pulykamellből például karácsonykor.

Vendégeket vártam a tengeren túlról, gondoltam ezt készítek, mint szárnyas ételt. Ugyanis a magyaros fogás ezúttal cserépben, héjas krumpli tallérokkal és dinsztelt lilahagymával együtt sült cigánypecsenye volt, melyet a vendégek kérésére ráadásul csípősre készítettem. Gondoltam, hogy a hölgyeknek egy kicsit kevésbé fűszeres ételt készítek, de semmiképpen nem kevésbé ízleteset, így esett a választásom erre a gazdagon megrakott pulykasteakre.

Először is előkészítettem 4 db 15-18 dkg-os pulykamell szeletet, amit fólia alatt enyhén megklopfoltam.

Egyszerű szárnyas fűszerkeveréket készítettem a fűszerezéséhez: 1 evőkanál fokhagyma granulátumból, 1 teáskanál kakukkfűből, 1 teáskanál durvára őrölt rozmaringból, 1 mokkáskanál frissen őrölt színes borsból, és egy teáskanál csípős magyar fűszerpaprikából. Ezzel a fűszerkeverékkel alaposan megszórtam a húsokat és fólia alatt pihentettem egy éjszakán át.

Háromféle színű kaliforniai paprikát, paradicsomot és lilahagymát vékony karikákra vágtam, és előkészítettem 8 vékonyra szelt bacont.

Lereszeltem durvára 40 dkg vegyes sajtot. Goudát, ementálit és füstölt sajtot.

Tengeri sóval meghintettem, majd kisütöttem a pulykamell steakeket. Forró serpenyőben, vaj-olívaolaj keveréken, egyik oldalán kb.3 percig, másik oldalán 2 percig sütöttem. Fontos, hogy szép színt, kérget kapjon a hús, de ne süljön túl, hiszen még bekerül a sütőbe.

A kisült hús szeleteket kivajazott tepsire fektettem, először a színes paprika, majd a paradicsom, végül a lilahagyma karikákkal megraktam, majd 2-2 szelet baconnal befedtem. Ezt követően egy-egy nagy maréknyi sajtot halmoztam a tetejére és ment a tepsi forró levegő-grill kombinációra állított, 190 C fokra beállított sütőbe, míg a sajt megolvadt és színt nem kapott a felülete.









Tokaji aszúban párolt barackot és ropogósra sütött kockaburgonyát kínáltam hozzá a vendégeknek. A húsételek után házi lekváros palacsinta volt a desszert.

5 megjegyzés:

Related Posts with Thumbnails