Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2012. május 26., szombat

Mediterrán csirkemell steak grillezett koktélparadicsommal, burgonya krémpürével




Nincs sok időm mostanában, de a Szega Foods receptverseny kiírása annyira megtetszett, hogy úgy döntöttem, élek az alkalommal.

Olyan összetevők felhasználásával hirdettek receptversenyt, ami felhívás volt keringőre. Szinte sugallta, hogy letisztult, egyszerű ételeket készítsek, melyeket a nagyszerű alapanyagok emelnek piedesztálra.

Az alábbi alapanyagokat választottam a Szega Foods nagyszerű termékkínálatából:

-         mozzarella di bufala DOP - bivalymozzarella
-         grillbors
-         szerecsendió
-         citromos olívaolaj
-         Chardonnay borecet

Nem akartam túlzottan hosszú címet, de most élek a kiegészítéssel. A grillezett koktélparadicsomhoz összedobtam egy remek bazsalikom vinaigrettet, illetve a burgonya krémpürét ez esetben olívaolajjal készítettem a mediterrán csirkemell mellé. A mediterrán csirkemell steak pedig szárított paradicsommorzsával, Pármai sonka és bivalymozzarella takarásában.

Hozzávalók 4 adaghoz:

4 db fél csirkemell – egyenként 15-8 dkg-osak
8 db szárított paradicsom – fűszeres olívaolajban pácolt
4 szelet Pármai sonka
40 dkg bivalymozzarella
2 evőkanál extra szűz oívaolaj
grillbors
frissen őrölt tengeri só

12 db fürtös koktélparadicsom


A csirkemellet megtisztítottam, majd fólia alatt nyújtófával megnyújtottam, hogy szaftos maradjon, de nyújtsak egy kicsit a rostokon.
Közvetlenül sütés előtt sóztam, grillborssal megszórtam és forró olívaolajban hirtelen, mindkét oldalán átsütöttem oldalanként úgy 1-2 perc alatt.
Üvegtálra helyeztem, meglocsoltam a visszamaradt zsiradékkal, megszórtam az összevágott szárított paradicsommal, befedtem Pármai sonkával és a 10-10 dkg bivalymozzarellával.  Mellé tettem a koktél paradicsomokat és grillprogramon néhány percig grilleztem.

Bazsalikomos vinaigrette:

1 teáskanál dijoni mustár
1 mogyoróhagyma, apróra vágva
1/2 teáskanál só
1 teáskanál nádcukor
1/2 csésze apróra vágott bazsalikom
1/4 csésze Chardonnay borecet
3/4 csésze citromos olívaolaj

A mustárt, a mogyoróhagymát, a sót és a cukrot turmixoltam a bazsalikom levelekkel. Csak gyorsan, mert a bazsalikomnak sem a hő, sem a levegő nem tesz jót, ha össze van vágva. Hozzáadtam a borecetet és azzal is alaposan turmixoltam, majd az olajat lassan adagolva turmixoltam. Természetesen gránit mozsárban is lehet készíteni, műkedvelőknek külön ajánlott!
A vinaigrettet zárt üvegben, hűtőben tároltam felhasználásig. 1 hétig felhasználható, de minél előbb, annál jobb.

Burgonya krémpüré 4 adaghoz:

5 db közepes sárgaburgonya
2 dl tejszín
1 dl olívaolaj
frissen reszelt szerecsendió

Héjában, sós vízben megfőztem a krumplikat és még forrón lehúztam a héját, összetörtem. A tejszínt felforraltam az olívaolajjal és kis adagokban elkevertem a krumplival. Frissen őrölt szerecsendióval és sóval fűszereztem.

A mediterrán csirkemell steaket a krumpli krémpüré mellé, a grillezett koktélparadicsomot bazsalikomos vinaigrett csíkra tálaltam. A pürét meglocsoltam a csirkemell steak bivalymozzarellától krémes szaftjával.

A férjem volt az első zsűri, nála győztes lettem! :) Nagyon, de nagyon ízlett neki ez a mediterrán ételkompozíció. Megkérdezte, hogy nem akarok-e gyakrabban ilyen típusú receptversenyekre benevezni?
Azt válaszoltam neki, hogy várja ki a végét, ugyanis nem csak egy recepttel készülök a versenyre. Izgatottan várja a folytatást! Úgyhogy még jelentkezem! … :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails