Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2014. február 22., szombat

Az igazi KFC panír - csirkemell extra ropogós bundában (lisztmentesen)




Amikor úgy másfél éve ráakadtam egy új panírozási eljárásra a világhálón „KFC Korean Fried Chicken” elnevezéssel, már akkor úgy éreztem, hogy ez sokkalta jobban hasonlít a KFC-ben megszokott ízre és textúrára, mint a kukoricapehellyel bevégzett panírozás. 
Másrészt az is „sántított” nekem a corn flakes bundában, hogy az már teljes mértékben elősütött alapanyag, mindig tartottam attól, hogy mire a csirke megsül, addig a kukoricapehely meg ne égjen.

Persze többször is górcső alá vettem már a KFC csirkerészeket és valahogyan az volt az érzésem, hogy olyan lehet az eljárás, mint a sörtészta, nem pedig klasszikusan: liszt, tojás, morzsa.

Az egyik olyan gyorsétterem, ahová egyáltalán hajlandó vagyok betenni a lábamat, ha 10 percem van csak, hogy bekapjak valamit, vagy, ha "szabadnapot" veszek ki. Egyszerűen ízlik a fűszerezése, ízlik a ropogós bunda, nem csoda hát, hogy számtalanféleképpen próbálkoztam már valami hasonlót itthon előállítani:


A napokban kaptam egy levelet egy fiatal olvasómtól, amelyben elárulja nekem, hogy a fentebb említett cégnél dolgozott és elárulja nekem, hogy a KFC panír lényege nem a corn flakes. Bár az összetételét –nyilván – nem tudja, de először lisztes keverékben majd folyadékban mártják meg és szitálják a húsdarabokat, ami sütéskor cseppesedik ki, ropogósra. Köszi Norbi!J

Egyből leesett a tantusz, hogy jó volt anno a megérzésem, hogy az általam korábban kipróbált extra ropogós bunda, vagy ahhoz nagyon hasonló a KFC csirke panírjának lényege.

Nálunk anno és most is tarolt. Extra ropogós, és sokkalta ízletesebb, mint a kukoricapehellyel bevégzett bunda.

Most csak 5 burgerhez paníroztam 5 szelet egyenként 12 dkg-os csirkemellet, úgyhogy ehhez mértem ki a kétfázisú panírozó anyagokat.
A csirkemelleket cajun fűszerkeverékkel megszórtam, de nem sóztam, hiszen majd a keverékbe kerül a só. 

A fűszeres csirkemelleket az alábbi keverékben hempergettem meg:

2 evőkanál kukoricakeményítő
¼ teáskanál sütőpor
1 teáskanál só

Ebben a keverékben minimum 30 percig, maximum egy éjszakán át pácolhatjuk elő a csirkemellet.

Csak közvetlenül sütés előtt vegyük ki a hűtőből a csirkemellet és állítsuk össze a második keveréket:

4 evőkanál kukoricakeményítő
¼ teáskanál sütőpor
4 evőkanál hideg víz

Ebbe a keverékbe tehetünk 1-2 evőkanál vodkát is, úgy még buborékosabb, még borzosabb lesz a bunda.

Megmártottam egyenként a csirkemelleket ebben a folyadékban és rögtön tettem a forró olajba, ahol néhány perc alatt készre sütöttem. 



Szép világos színe marad a bundának, a bundája hihetetlenül ropogós, a hús pedig ízletes és omlós.

Korábban csirkeszárnyakat bundáztam ezzel az eljárással, érdemes ide is benézni:

KFC - Korean Fried Chicken, azaz extra ropogós csirkeszárnyak



A csirkemellek egy új szendvicsbe kerültek, melyről legközelebb mesélek. J


19 megjegyzés:

  1. Hűűűű!!!! Ezt tuti ki kell próbálnom. juj de messze még a hétvége! :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Feltétlenül próbáld ki, mert fantasztikus! :)

      Törlés
    2. Ma fedeztem fel a blogod, de biztos, hogy visszajovok. Ezt a csirket pedig a het vegen kiprobalom.

      Törlés
    3. Ma fedeztem fel a blogod, de biztos, hogy visszajovok. Ezt a csirket pedig a het vegen kiprobalom.

      Törlés
    4. egy nagy baromság

      Törlés
  2. En mindent ugy csinaltam ahogy a recept volt olyan kemeny lett hogy nem tudtuk csak daralva megenni :-) meg vodka is volt,most azt nem tudom hogy a kemenyitő krumplibol volt vagy kukoricabol mert kilora vettem en eresztékre hasznalom ezt,komolyan nem tudom mi a tevedes igy meg nem jartam eddig minden recept sikerult.

    VálaszTörlés
  3. Ma ezt (is) elkészítem ebédre.Nagyon szeretek a receptjeid alapján főzni,mindíg sikert aratok vele!

    VálaszTörlés
  4. :) Megprobalom, bar mar ki kiserleteztem a sajatomat is - de a KFC nem Korean hanem a Colonel receptje utan keszult KENTUCKY FRIED CHICKEN - ma mar csak KFC neven emlegetett. Mikor az oreg kezdte biciklin vitte hazakhoz.

    http://en.wikipedia.org/wiki/KFC

    VálaszTörlés
  5. Attttyaaa ÚÚÚúúúúúristen... Hát ez közel sincs s KFC-s csirkéhez... Egyenesen borzalmas... Vodka???? Keményítő???? Na neeeee... Ezt az eszementséget...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Olyan szívesen válaszolnék, no, de egy Unknown-nak hogyan lehet?????????? :D

      Törlés
  6. Kipróbáltam, nagyon finom lett, jó ropogós lett a bunda, de nem borzos. A kisfiam aki rajong a KFC csirkéért (velem együtt) mondta, hogy nagyon jó, de legközelebb tudnám-e olyan borzasra mint a KFC-ben. Ha raknék bele corn flakes-t vajon sikerülne a tökéletes leutánzás? Üzenem mindenkinek akinek nem sikerült, hogy a hiba nem a receptben van.

    VálaszTörlés
  7. Ma probaltam ki a receptet es isteni lett, bar en valtoztattam par dolgon.
    A pacba kevertem a fuszerkevereket es egy egesz tojast, majd beletettem a csikokra vagott csirkemellet es hutobe raktam amig a tobbi hozzavalot elokeszitettem.
    A masodik keverekbe repat reszeltem es fokhagymat tortem, valamint aprora morzsolt zabpehellyel kevertem ossze.
    A borzas textura trukkje abban rejlik, hogy amikor a villaval az olajba rakjuk a husit egy kicsit meg kell razni az olajban, de eppen csak annyira, hogy meg ne jojjon le rola a panirbunda apro darabokban.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, a tippet, kipróbálom legközelebb és visszejelzek. :)

      Törlés
  8. Sajnos nekem is borzalmas lett, szererncsére nem vártunk vendégeket, mert nagyon leégtem volna vele. A vizes keverék nagyon híg lett, az olajban a panírt a csirke egyből ledobta, leragadt a serpenyő aljára (szerencsére nem égett meg), ami a csirkén maradt, az üveges, nyalókacukor szilárdságúra megkötött, alig lehetett elrágcsálni, a csirkének meg nem tett jót a bő olajban sütés. A végén bánatomban a maradék keverékbe beleborítottam egy adag lisztet, és magában kisütöttem, az valamennyire hasonlít állagra, de addigra a csirke már elfogyott. Ja, és az első keveréken olyan sok a só, hogy attól is szinte ehetetlen lett az egész.

    VálaszTörlés
  9. Nekem sem sikerült, pontosan olyan lett, mint Usedarinak. Fogalmam sincs, hogy ebből a híg löttyből hogyan lesz ilyen borzas bunda. Láthatatlan lett rajta a bevonat, nemhogy borzas...Vékony, kemény, filmszerű bevonat. Nagy csalódás volt. Főleg a fiam bánkódott nagyon...

    VálaszTörlés
  10. Meg akartam csinálni. De nagyon szkeptikus lettem, mert sok mindenkinek nem sikerült. Pedig nagyon tetszene a recept. Valaki irja már meg, hogy akkor most ez jó recept, vagy a kaja majd a kukában végzi, és mindenki éhes marad . Őszinte válaszokat várok. Nem kezdőkét. 55 éves leszek, és nagyon tudok főzni , sütni !

    VálaszTörlés
  11. 100%, hogy a receptben a kukoricakeményítő nem kukuoricaliszt lenne? Nekem is más a végeredmény, mint amire számítottam, de nekem ízlik, semmi baj nincs vele :D

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails