Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2013. január 13., vasárnap

Jack Daniel's BBQ hamburger bélszínből




A vágott hamburgerzsemléket már bemutattam, kicsit beújítottam a korábbi hamburgerzsemléimhez képest. Célom volt, hogy a bélszínburgert kicsit kiemeljem az eddigi hamburgereim közül. Annál is inkább, mert ez ünnepi fogás volt.

Vágott hamburgerzsemle




A húspogácsán nem újítottam sokat a korábbiakhoz képest, szerintem kár túlspilázni, a lényeg az, hogy elég ízletes legyen. Gondoljunk csak a gyorséttermek olcsó ajánlataiban szereplő húspogácsák ízére, érdemes egyszer szósz és zsömle nélkül is megkóstolni. Szerintem kiábrándító.
Visszatérve a bélszínburgerre, az oknál fogva került be az ünnepi menübe, mivel egy egész bélszínt akartam okosan felhasználni az ünnepek alatti főétkezésekhez.

Készült belőle 4 adag tatárbifsztek:

Tatárbifsztek – szilveszteri menüajánlat


A tatárbifszteket a bélszín fejéből készítettem.




A törzséből 6 db kétujjnyi steaket szeleteltem, a farkát pedig a bélszínburgerhez használtam fel. Finomra daráltam és ízesítettem.

Hozzávalók 4 húspogácsához:

45 dkg bélszín finomra darálva
1 fehérhagyma apróra vágva
1 gerezd fokhagyma átnyomva
½  evőkanál aprított rozmaring levél
1 evőkanál darált pirospaprika
1 evőkanál dijoni mustár
¼  teáskanál frissen őrölt bors
1 teáskanál só

4 húspogácsát készítettem belőle, fóliába csomagoltam és lehűtöttem néhány órára. 


Olajjal meglocsoltam őket, majd kontaktgrillen néhány perc alatt átsütöttem. Elég addig, amíg a grillrács helye meglátszik a húspogácsán, de a bélszín maradjon szaftos és csak éppen átsült.
A zsemléket még a húspogácsák előtt kettévágva megpirítottam a kontaktgrillen.

Most nagyon egyszerű feltétek kerültek a bélszínburgerbe: jégsaláta, csemegeuborka, lilahagyma, cheddar sajt és ropogósra sült bacon. Az ünnepi hamburgerbe Jack Daniel’s szósz is került.

Ennyi a karácsonyi bélszínburger története, örülök neki, hogy csupa rendhagyó étellel készültem az ünnepre. A zsemléken kívül minden pikk-pakk elkészült és minden fogás fejedelmi volt.
Szilveszterkor pótoltuk a hagyományos ételek jelenlétét. Készült többek között lencseleves és húsos káposzta. Ezt követően könnyű, olaszos ételekre hangoltam a családi menüt, ezek közül az ételek közül hamarosan bemutatok néhány igen jól sikerültet. 


4 megjegyzés:



  1. De jól néz ki! :D
    Az ízére már nem is merek gondolni, főleg ilyen későn :)

    VálaszTörlés
  2. Kellett nekem beleolvasni :-)

    Pedig már vacsoráztam - igaz, jó pár órája.

    VálaszTörlés
  3. Kedves Alexa!

    A közel-múltban írtam Neked egy privát mailt, használod még a gmailes címedet?
    Tudom, hogy a vállalkozásod kapcsán elfoglalt vagy, de kérlek szánj rám egy-két percet... please... :)
    Mivel határidős a dolog választ kellene adnom a főszervezőnek, ezért lenne fontos a válaszod.
    Köszönöm!
    Üdv: Gábor

    VálaszTörlés
  4. A svéd azt mondja erre, hogy "mumsz" (magyarul: fiiinom :-)

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails