Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2011. december 20., kedd

Frissen sült karaj színes zöldségekkel, sajttal, vajas-petrezselymes krumpliágyon, cserépben sütve




Egyszerűen megunhatatlanok ezek a színes és ízletes cserépben sült ételek. Számtalan ilyen ételt mutattam már be, természetesen egyszer őket is csokorba szedem.
Tegnap este egyszerű rántott karaj szeleteket adtam vacsorára a gyerekeknek, a rendelkezésemre álló karajmennyiség fele megmaradt. Körülnéztem a hűtőben, hogy mit is készítsek belőle ma ebédre vagy vacsorára.
Nem először készítek színes zöldségekkel és sajttal sütöttkarajt sem, az egyik legnépszerűbb étel az oldalon. 
Most kiegészítettem gombával, illetve bacon most nem volt itthon, de két nagy szelet főtt-füstölt tarja az volt. Nem volt itthon sárga krumplim sem éppen, viszont egyben főzésre vagy sütésre alkalmas parázsburgonya az igen.
Gyorsan összeállt a fejemben a kép, nekiálltam az étel készítésének.


Hozzávalók 4 adaghoz:

4 ujjnyi vastag karaj szelet enyhén klopfolva
lilahagyma, piros húsú kápia paprika, gomba, paradicsom nagyon vékonyan szeletelve







2 nagy vagy 4 kisebb, vékonyra szelt főtt-füstölt tarja vagy bacon
20-25 dkg durvára reszelt sajt vegyesen, most ementáli és füstölt sajt állt a rendelkezésemre

20 db apró szemű parázsburgonya
5 dkg vaj
1 gerezd fokhagyma
1 csokor petrezselyemzöld
só, bors


A krumplit héjában megfőztem, melegen lehúztam a héját és kettévágtam. A vajat megolvasztottam, hozzáadtam a zúzott fokhagymát. A petrezselyem leveleit letépkedtem a száráról.
A cseréptálat kivajaztam, leraktam egy sor krumplit, sóztam, meglocsoltam vajjal és megszórtam petrezselyemmel. Leraktam még egy sort ugyanígy. 


A hússzeleteket megfűszereztem egy egyszerű fűszerkeverékkel. Fokhagyma granulátum, durvára őrölt kömény és bors keverékével. Sóztam, majd kevés olívaolajon hirtelen átsütöttem.
Leraktam a krumpliágyra őket és megraktam a zöldségekkel. Erre vékony tarja szelet került, majd reszelt sajt. 










200 C fokos sütőben grill-légkeverés funkcióval 35-40 percig sütöttem, amíg a sajt nem csak megfolyt, de szép ropogósra sült a felszíne. 




A kitálalt sajtos-zöldséges karajszeleteket és a vajas burgonyát meglocsoltam a saját pecsenyelevével.
Látványra is, ízre is nagyszerű ebéd volt. A többi hasonló ételemmel egyetemben szívből ajánlom kipróbálásra! 



3 megjegyzés:

Related Posts with Thumbnails