Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2011. december 27., kedd

Szilveszteri menüajánlat: kolbászos-sajtos töltött kiflik bacon és parmezán morzsával








Gyakran sütök töltött kifliket kifejezetten vacsorára. Kitalálok valami tölteléket, ami leggyakrabban az, amit éppen a hűtőben találok. Begyúrom a kelt tésztát és körülbelül két óra múlva már ott illatoznak a ropogós, belül puha és ízletes kiflik a vacsoraasztalon.
Főleg olyankor praktikus, amikor a különböző programok miatt tudom, hogy nem tudunk egyszerre asztalhoz ülni.
Szerintem ilyen alkalom a szilveszter is, amikor olyasmit készítünk, amihez nem kell egyszerre nekiülni, illetve többféle kínálattal készülünk, hogy mindenki abból csipegessen, amihez éppen kedve van, a terül-terülj asztalkáról.
Ebben a bejegyzésben már összegeztem az eddig készült, legsikeresebb töltött kifliket nálunk:

Karácsonyi menüajánlat: édes és sós töltött kiflik, különleges sós csigák



Most egy kis maradék füstölt kolbász és mozzarella került a töltelékbe, a szóráshoz pedig parmezán és bacon morzsát használtam. Kiváló párosításoknak bizonyultak.
A tészta most teljes egészében réteslisztből készült, érdemes kipróbálni, mert réteslisztből – az eredeti recepthez képest egy kevés plusz liszt hozzáadásával – puha, hófehér és nagyon ízletes kelt tészta készíthető.

Hozzávalók 12 db nagyobb kiflihez:

45 dkg rétesliszt
2,2 dkg friss élesztő
1,8 langyos tej
0,8 olaj
2 dl tejföl
2 teáskanál só
1 teáskanál cukor

10 dkg apró kockára vágott füstölt vagy lángolt kolbász
10 dkg apró kockára vágott mozzarella sajt

10 dkg parmezán finomra reszelve (például füstölt sajttal is kiváltható)
2-3 vékony szelet bacon vékony csíkokra vágva

A kelt tészta összeállítását és a kiflik formázását, sütését egy az egyben úgy készítettem, mint legutóbb, itt leírtam, ez esetben a kolbászos-mozzarellás töltelék került bele, illetve parmezán és a bacon morzsával szórtam meg. 











Intenzív, de nagyon harmonikus ízű kifliket kaptam, sörkorcsolyának, borkorcsolyának a virslis változatok mellett talán az egyik legalkalmasabb változat.

Szívből ajánlom a szilveszteri svédasztalra, másnapra is finom friss marad, ha véletlenül néhány darab megmaradna. 




2 megjegyzés:

Related Posts with Thumbnails