Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2011. december 7., szerda

A kedvenc Tex-Mex: gyors csirke fajitas 2. Lépésről, lépésre!








Ugyebár beszámoltam a hirtelen jött fajitas vacsoráról korábban. Olyan sikere volt, hogy néhány nap múltán ismételnek kellett.
Ekkor viszont rákészültem, de elhatároztam, hogy most sem kerekítek nagyobb feneket neki, csakis céltudatosan, gyorsan, ízletesen, de egyszerűen készítem el.
Természetesen mindent magam készítek a fűszerkeveréktől a tortilláig, de ha jól osztom a feladatokat, akkor nem olyan izzasztó mutatvány ez. A fűszerkeverék olyan jól sikerült, hogy az óta számos más ételhez is felhasználtam, úgyhogy ezen szinte nem is változtattam. Egy teáskanál Tabasco került még bele.
A tortilla lepény viszont most kukoricaliszttel készült, mert közben beszereztem hozzá kukoricalisztet. Legutóbb tiszta búzalisztből készítettem, és nagyszerű lett!
Készült még egyszerű guacamole és avokádókrém is. Természetesen a töltelékbe most cheddar sajt került.
Következzék a recept.

Fajitas fűszerkeverék (pác)

1 ½ evőkanál fokhagyma granulátum
1 evőkanál morzsolt oregánó
1 teáskanál őrölt koriander
1 teáskanál durvára őrölt chili
1 teáskanál édes fűszerpaprika (én spanyolt használtam)
¼ teáskanál kurkuma
1 teáskanál Tabasco szósz
5-6 evőkanál olíva vagy napraforgó olaj
1 lime vagy egy fél citrom leve

Ez a mennyiség körülbelül 1 kg húshoz elegendő.





Hozzávalók 6 adaghoz:

6 csirkemell steak (egyenként, olyan 12 dkg-osak)



3 különböző színű kaliforniai paprika – zöld, piros, sárga – karikára vágva
3 fej fehérhagyma karikára vágva



Egyszerű, rusztikus guacamole:

1 avokádó – héja lehúzva és apró kockára vágva
12 db koktélparadicsom negyedelve
1 fej lilahagyma kockára vágva
frissen őrölt bors, kevés friss citromlé

Az avokádót meglocsoltam citromlével, hogy nehogy elszíneződjön. A hozzávalókat összekevertem, és frissen őrölt borssal szórtam meg.
Tipp: ajánlott hozzávaló még zöld jalapeno paprika és friss koriander levél.







Egyszerű avokádókrém:

4 dl görög joghurt
1-2 gerezd zúzott fokhagyma
1 avokádó – héja lehúzva, összevágva, citromlével meglocsolva, turmixolva
A hozzávalókat összekevertem és tálalás előtt a krémet behűtöttem.




20 dkg vörös cheddar sajt durvára reszelve



Hozzávalók 12 kukoricás tortilla lepényhez:

30 dkg kukoricaliszt
30 dkg kenyérliszt BL 80
3,5 dl forró tej
1 csomag (12g) sütőpor
2 teáskanál só
2 evőkanál olaj

A hozzávalókból tésztát gyúrtam, 2 percig dagasztottam. Lefedve 20 percig kelesztettem.
Könnyedén átgyúrtam, 12 részre vágtam és kis cipókat formáztam. 2-3 percig letakarva pihentettem, majd egyenként vékonyra kinyújtottam, most lisztes felületen. A kinyújtott lepényeket fóliával elválasztottam, hogy össze ne ragadjanak.
Közepesen forró serpenyőben mindkét oldalán körülbelül 30 másodpercig sütöttem, amíg felhólyagosodik, és barna pöttyökben megbarnul.
A kisült tortillákat ruha alatt tartottam melegen.









Forró, grill serpenyőben néhány perc alatt megsütöttem a csirkemell steakeket. Csak akkor fordítottam meg, amikor már ¾ részt a hús kifehéredett. Csak akkor sóztam – frissen őrölt durvaszemű tengeri sóval – amikor a serpenyőbe tettem, majd, amikor megfordítottam.
A kisült hús szeleteket 180 C fokra előmelegített, de üzemen kívüli sütőben melegen tartottam. Jót tesz neki, ha áll, mielőtt megvágjuk, sőt, az egyben sült húsokat minden esetbe pihentetni kell, mielőtt megvágjuk! Ez alapszabály!







Amíg a hús pihent, addig vastagaljú, forró serpenyőben, kevés olívaolajon megsütöttem a paprikát és hagymát. A paprikát tettem először a serpenyőbe, 1-2 perccel később adtam hozzá a hagymát.





Forró kínáló tálra rendeztem a hagymás sült paprikát, a vágódeszkán felszeletelt húsokat pedig a tetejére rendeztem. Végül meglocsoltam a húslével, amit kiengedett pihenés közben.
Azonnal, forrón tálaltam, nem tesz jót neki, ha meghűl.





Újabb színes, ízletes fajitas vacsora volt.
Mi lehet annál nagyobb öröm, mintha friss, egészséges vacsorát teszünk az asztalra és azt osztatlan siker koronázza?




7 megjegyzés:

  1. Légyszi-légyszi, tedd fel a göngyölésed lépésről lépésre, annyira várom már. Ez lenne a karácsonyi meglepi a családomnak. :-)
    Előre is köszönöm.

    VálaszTörlés
  2. Elkészitettem.Hááááát mit mondjak...akkora a siker hogy holnap ismétlés következik.A tortiilat én is buzalisztből készitettem.A sütésnél kiprobáltam az olajos nyujtást is de maradunk a lisztes módszernél.Tejföl mentes országban élek:D(Olasz)ugy hogy görög joghurttal helyettesitettem,finooom!Köszi a receptet!

    VálaszTörlés
  3. Ildó: Jaj, annyira ég az arcom, hogy ígértem és még mindig nem teljesítettem ... vagy rohantam, vagy nem volt, aki segítsen a fényképezésben.
    Összeszedem magam, és a napokban meglesz! :))

    Vica: Nálunk is jobban bejött a búzaliszt, egyrészt könnyebb vele dolgozni, másrészt könnyebb bele göngyölni, mert a kukoricaliszt értelemszerűen keményebb lepényt eredményez. Nekem az íze jobban bejön, mert érdekesebb, de a családnak ízben is jobban tetszik a búzalisztes változat!

    A múltkor a szükség hozta a tejfölt, látod már én is görög joghurtot szereztem be hozzá! :)

    Nagyon örülök, hogy ennyire ízlett ... bár nem lep meg, mert most teljes fajitas őrület van itthon is ... holnap fajitas szendvicset készítek, majd nézd meg (igyekszem posztolni:)! Már készítettem ilyet korábban is, nem gyenge ... :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A hagyományos magyar kukoricaliszt nem jó mexikói ételekhez, és a mexikóiak sem ilyet használnak már több ezer éve, mióta az aztékok feltalálták a nixtamalizációt. ( http://www.foodandwine.hu/2011/06/09/a-tortilla-titka-a-nixtamalizacio/ )

      Nekem is vannak tapasztalataim kukoricaliszttel sütés-főzés területen, így nem lep meg, hogy a családodnak nem az jött be.

      Viszont van lehetőség autentikus(abb) kukorica tortillákat készíteni és nem csak drága.

      A mexikóiak speckó kukoricalisztjét (masa harina) Magyarországon is be lehet szerezni (pl. Culinaris), bár nem olcsón. Van viszont egy olcsó alternatíva; a széles körben forgalmazott [bcorn] 'Kukorica lepényliszt' és/vagy kombinálva ugyanezen cég 'Gluténmentes alaplisztjével'. Ezek a lisztek kukoricaalapúak és a mexikóiakéhoz hasonló előkezeléseken estek át.

      Törlés
    2. Teljes mértékben igazad van abban, amit írsz, nagyjából ezzel a megállapítással írtam át búzalisztre az azóta nagyon népszerű - itthon is és az olvasók körében is - lepénykenyerem receptjét:

      http://nemvagyokmesterszakacs.blogspot.hu/2012/03/egyszeru-buza-lepenykenyer-pita.html

      Egyszerű családi konyhát vezetek és népszerűsítek, ami nem zárja ki, hogy a Culinarisban vásároljak, de, ha meg tudom oldani házon belül és olcsón azt, hogy egyszerűen, finomat készítsek, akkor ezt választom.
      Körülnézek kukorica lepényliszt ügyben, ha ott, ahol a hétköznapokban vásárolok - főként Interspar - beszerezhető, akkor lecsapok rá! Köszönöm szépen a tippet a magam és az olvasók nevében!

      Ha ráakadok, feltétlenül népszerűsítem majd! :)

      Törlés
  4. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  5. Én is kipróbáltam a tortillát amit az ételedhez készítettél, és nagyon jó kis recept, nagy sikert aratott, úgy, hogy köszönöm. Bejegyzés is készült róla a blogomon. Nagyon finom...:)

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails