Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2011. december 18., vasárnap

Tojással töltött ropogós reggeli zsömlék sajttal és baconnal, most „lágyabban”








Éppen egy hete találtam fel ezt a nagyszerű reggeli ételt és be is mutattam. Jönnek az ünnepek, a gyerekeknek téli szünet lesz, feltétlenül ajánlom kipróbálásra, a közös családi reggelihez.

Múlt héten a lányomat leptem meg vele, úgyhogy amolyan csajos reggeli volt ez nekünk. Most a fiúk is itthon voltak, úgyhogy nekik is készítettem. El is voltak rendesen varázsolva tőle, úgyhogy biztosan marad a hétvégi reggeli kínálat kedvencei között ez a reggeli.

Mivel a múlt héten készítettem először, említettem, hogy pár perccel tovább sütöttem, mint kellett volna. A tojássárgája – igaz csodálatosan krémes maradt – keményebb lett, mint én valójában szeretem. Lágy tojás párti vagyok, sőt kifejezetten hígan szeretem. A lányom is.
 A fiúk, azok egy kicsit szilárdabban, de ők is úgy, hogy a sárgája még folyjon. 

Most azt mutatom be, a sütési idő pontosításával, hogyan érhetjük el a különböző állagokat a tojással töltött zsömlék esetében.

Egyébként ugyanúgy készítettem el mindent, mint legutóbb, mindössze most a füstölt sajt mellett éppen még egy kis darab vörös cheddar sajtom volt, ezt reszeltem a füstölt sajthoz.
Nekem fixa ideám, hogy pogácsához, töltelékben, effajta ételekhez is a füstölt sajt más, karakteres ízű sajtokkal keverve a legfinomabb.

Ebben a bejegyzésben vezettem le a ropogós, reggeli zsömlék elkészítését pontról pontra, képről képre.

Most kisebb tálkákat kellett kerestem, hogy egyszerre elférjenek a vízfürdőben, a cserép leveses tálkáim éppen illettek ehhez.









Lágy tojás eléréséhez 20-22 perc szükséges.







Közepesen lágy tojás eléréséhez 23-25 perc szükséges.








Krémes, de kemény tojás eléréséhez 26-28 perc szükséges.







Jó étvágyat kívánok! 

1 megjegyzés:

Related Posts with Thumbnails