Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2011. december 29., csütörtök

Bőrös sertés vagy malackaraj mandarinos- fűszeres olívaolaj pácban, cserépben sütve








Szögezzük le, hogy szeletben, bőrös sertéskarajt sütni nem a legideálisabb vállalkozás. Ez egy száraz húsféle, egyben sütve is a körülbelül kétkilós darab az, amikor esély van arra, hogy a bőre megpuhul és ropogós lesz, a hús pedig viszonylag szaftos marad. 
Most viszont arról beszélünk, hogy van 4 szelet, egyenként 15 dkg-os bőrös sertéskarajunk és ízletes ételt szeretnénk készíteni belőle.
Ez esetben úgy hiszem, hogy kihoztam belőle a maximumot. A bőre elég jól megpuhult, ha nem is lett ropogós, hiszen jelen körülmények között erre esélyünk sincsen anélkül, hogy csonttá száradjon a karajhús.  Végeredményében a hús rendkívül ízletes lett, sőt mi több, kifejezetten ínycsiklandó. A bőre is kellemesre sikeredett, kevéssé zsíros és kifejezetten puha volt.

Az egészben vásárolt bőrös sertéskaraj nagyobbik részét itt már bemutattam:

Rozmaringos, fokhagymás bőrös karaj, vele sült almával, krumplival - Arista di maiale al forno – Toscana



Nem ez az első alkalom, hogy a narancs helyett mandarint használok, mint előnyös citrusfélét. Ilyenkor igazán szezonja van, és számomra van az ízében valami, ami még egzotikusabbá teszi, mint a narancsot.
Csirkéhez és libacombhoz is használtam már hasonló pácot, úgyhogy mondhatom azt is, hogy jól bevált eljárást alkalmaztam.
A fűszereket átírtam sertésre és hozzáfogtam.

Hozzávalók 4 adaghoz:

4, egyenként 15 dkg-os bőrös sertés vagy malackaraj

A páchoz:

4 nagy gerezd zúzott fokhagyma
1 evőkanál összevágott zöldfűszer (szárított fűszerrel kiváltható) rozmaring, kakukkfű, zsálya
1 mandarin héja
½ teáskanál durvára őrölt chili
½ teáskanál durvára őrölt színesbors
1 mandarin leve
1 dl olívaolaj

A sütéshez 4-5 dkg vaj és egy evőkanál olívaolaj


2 dl, lehetőleg száraz, cserszegi fűszeres







A karaj szeletek bőrét bevagdostam és a pácban 20 percig hagytam érni. 








Vajat felforrósítottam kevés olívaolajjal és hirtelen átsütöttem mindkét oldalán a húsokat.
Csak éppen 1-2 percig. 







Cserépedénybe tettem az összes páccal együtt, felöntöttem 2 dl cserszegi fűszeressel és fólia alatt 35-40 percig 160 C fokos sütőben pároltam.

Leöntöttem alóla a szaftot és 200 C fokon mindkét oldalán 10-10 perc alatt megpirítottam. A szaftját magas lángon besűrítettem és a kész húsokra visszaöntöttem. 











10 perc pihentetés után héjában sült, töltött krumplival tálaltam fel. Érdemes ennek a receptjébe is bepillantani.





1 megjegyzés:

Related Posts with Thumbnails