Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2011. augusztus 9., kedd

Bazsalikomos tojássaláta olajbogyós házi kenyéren parmezánnal, rukkolával





Kifejezetten a ropogós héjú, foszlós belű, zöld olívabogyós kenyérhez készült ez az egyszerű tojássaláta. Míg a kenyér készült, addig gyorsan összekészítettem hozzá a feltétet is.





2 dl majonézt kevertem – egy tojássárgájából, bazsalikomos Tokaji borecettel, dijoni mustárral, sóval, borssal, 1,8 dl olajjal és egy evőkanál friss citromlével ízesítettem – adtam hozzá egy evőkanál porcukrot, egy evőkanál tejföllel meglazítottam és elkevertem egy apró fej finomra reszelt fehér hagymával. Frissen őrölt borssal fűszereztem.

8 db tanyasi tojást keményre főztem, majd tojásvágóval először keresztbe, majd hosszába vágtam, így kisebb kockákra esett. 8 bazsalikom levelet letéptem a fűszerkertemből, amit mosás és szárítás után apróra vágtam. A tojásokat és bazsalikomot a majonéz alaphoz kevertem.





A frissen kisült, még langyos kenyérszeletekre tojássalátát halmoztam, megszórtam frissen reszelt parmezánnal és néhány rukkola levelet fektettem rá.

Friss, könnyű, egyszerű vacsora volt, az egykilós házi kenyeret majdnem egy szálig el is pusztítottuk.




1 megjegyzés:

Related Posts with Thumbnails